Yrityskaupat

Aleksi Ylä-Anttila 19.6. 11:55 päivitetty 19.6. 11:59

Marketing Clinic ostaa Koplan: "Strateginen ketteryys on ainoa tie menestykseen"

Marketing Clinic
Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelbergin (vas.) mukaan Marketing Clinicin yritysostot tähtäävät siihen, että yritys haluaa aidosti kasvaa ja olla rakentamassa palvelukokonaisuutta, joka vie Marketing Clinicin asiakkaita fiksulla tavalla kohti tulevaa. Vierellä Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mikas Rytkönen ja Koplan toimitusjohtajana jatkava Kati Nurminen.

Marketing Clinic ostaa asiakasymmärrystoimisto Koplan. Yrityskaupan myötä Kopla jatkaa toimintaansa Marketing Clinic Finlandin alla itsenäisenä toimijana.

Marketing Clinic Partners on tehnyt jonkin verran yrityskauppoja viimeisen kolmen vuoden aikana. Vuoden alussa Marketing Clinic Partners osti ruotsalaisen liikkeenjohdon konsulttitoimiston Movement Consultingin, joka yhdistyi tuolloin Marketing Clinic Swedeniin. Koplan ostaminen on Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelbergin mukaan jatkoa Marketing Clinicin kasvustrategialle.

"Kaikki tekemämme yritysostot liittyvät siihen, että Marketing Clinic haluaa aidosti kasvaa ja olla rakentamassa sellaista palvelukokonaisuutta, joka vie meidän asiakkaitamme fiksulla tavalla kohti tulevaisuutta.  Koplalla on mielenkiintoinen tapa ymmärtää ihmisiä, trendejä sekä erilaisia kohderyhmiä ja käytössään oivat työkalut. Sen vuoksi Kopla sopii hyvin meidän kokonaisuuteemme", Stackelberg sanoo.

Vuonna 2011 perustettu Kopla on tuottanut asiakasymmärrystä, konsepteja ja asiakaslähtöistä liiketoimintaa tukevia työkaluja useille yrityksille, kuten Pauligille, Aurinkomatkoille, OP:lle, Ruukille sekä Kekkilälle. Yhtiön asiakkaat valitsivat Koplan vuoden 2016 parhaaksi asiakasymmärrystoimistoksi Vuoden toimisto -kilpailussa.

"Strateginen ketteryys on ainoa tie menestykseen. Kopla vahvistaa Marketing Clinicin tarjoomaa nimenomaan ihmiskeskeisessä asiakasymmärryksessä sekä trendi- ja konseptointiosaamisessa", Stackelberg sanoo. 

Koplan toimitusjohtajana jatkava Kati Nurminen kertoo, että kuluttajatottumuksien muutokset, muuttuvat trendit ja asiakaskokemuksen muuttuminen vaikuttavat keskeisesti koko toimialan kehittymiseen. Kopla erikoistuu nimenomaan näihin tekijöihin liittyvään asiakasymmärrykseen.

"Tämän ymmärryksen kautta voidaan rakentaa uusia liiketoiminta-alueita ja saada sitä kautta aikaan kasvua. Kaiken ydin on meillä ihmisten ymmärtämisessä, oli kohderyhmä sitten kuluttajat, B2B-toimijat tai eri sidosryhmät. Tämän ymmärryksen tuomme asiakaskokemuksen kehittämiseen, brändistrategian kehittämiseen tai uusien innovaatioiden luomiseen. Yhdessä pystymme tarjoamaan asiakkaalle enemmän kuin yksin", Nurminen sanoo.

Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen arvioi, että uusien liiketoimien konseptointi ja markkinoille tuomisen nopeus helpottuvat kaupan myötä.

"Asiakkaamme hakevat aktiivisesti kasvua ja liiketoiminnan uudistamista. Trendien ennakointi, syvällinen asiakasymmärrys, teknologian ketterä hyödyntäminen ja palveluiden rohkea konseptointi ovat avainasemassa tulevaisuuteen vievän päämäärän ja kasvulogiikan määrittämisessä. Koplan asiantuntemus ja työkalut vahvistavat osaamistamme tässä", Rytkönen toteaa.

Osapuolet eivät kommentoi kaupan hintaa julkisesti.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Maksaminen

19.10.2017 18:06

MP: Apple Pay tulee vihdoin Suomeen

Apple julkistaa maksupalvelunsa Suomessa ensi viikolla, kertoo Ruotsin Macpro-sivusto nimettömiin lähteisiin vedoten.