Tapahtumat

M&M 23.9. 14:44

Markkinoinnin viikko ylsi ennätykseen

Henrik Muukkonen

Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaistapahtuma muutti tänä vuonna nimensä ja siirtyi Messukeskukseen.

Uudistunut Markkinoinnin viikko saavutti kaikkien aikojen kävijäennätyksensä.

Ennen Wanhassa Satamassa järjestetty Markkinointiviestinnän viikko järjestettiin uudella nimellä Pasilan Messukeskuksessa.

Tänä vuonna tapahtumassa vieraili kahden päivän aikana 21.-22. syyskuuta yhteensä yli 5 000 markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista.

Tapahtuman järjestäneen MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala kertoo, että markkinoinnin keskiöön on noussut asiakkaan kohtaaminen.

"Markkinoinnin viikon pääteemaksi nousi se, kuinka asiakas tavoitetaan erilaisissa kanavissa ja kuinka hänelle tuodaan kiinnostavaa sisältöä. Tapahtuma itsessään on todiste siitä, että ihmisten kohtaamisella ja vuorovaikutuksella on oma tärkeä roolinsa", Virmala kertoo tiedotteessa.

Virmala uskoo, että kävijämäärää kasvatti aiempaa parempi ymmärrys markkinoinnin merkityksestä.

"Markkinointi nähdään onneksi jo yhä useammissa organisaatioissa strategisena asiana. Markkinointi-investointien vaikutus kasvuun -hankkeemme tulokset alkavat näkyä", Virmala sanoo.

Tiedotteen mukaan myös näytteilleasettajia ja kumppaneita oli tapahtumassa huomattavasti aiempia vuosia enemmän.

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettua tapahtumaa on järjestetty vuodesta 2006 alkaen. Nimenmuutoksella haluttiin viestiä siitä, että tapahtuman sisältö keskittyy yhä enemmän markkinoinnin strategisiin kysymyksiin.

Markkinoinnin viikon järjestivät Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry ja Helsingin Messut Oy.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö