selvitysraportti

M&M 6.4. 12:27 päivitetty 6.4. 15:31

Markkinointialan liitot innostuivat ehdotetusta Markkinoinnin kehittämiskeskuksesta

Colourbox

Markkinointialan keskeiset liitot ovat valmiita käynnistämään kehitystyön Markkinoinnin kehittämiskeskuksen, Makesin, perustamiseksi.

Mainostajien Liitto, MARK Suomen Markkinointiliitto ja Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liitto MTL ovat valmiita käynnistämään kehitystyön Markkinoinnin kehittämiskeskuksen, Makesin, perustamiseksi.

Valtiontalouden tarkastusvirasto (VTV) ehdotti tänään julkaistussa raportissaan, että Suomen talouden vauhdittamiseksi voitaisiin perustaa yhteinen taho, Makes, joka keskittyy kehittämään markkinointia. Siitä voisi olla raportin mukaan apua Suomen talouskasvulle. Raportin taustalla on VTV:n tekemä tutkimus, jonka mukaan markkinointiosaamista ei arvosteta Suomessa.

Liittojen mielestä Makes voisi edistää markkinoinnin hankkeita esimerkiksi osarahoittamalla markkinoinnin koulutusta, toimialakohtaisia markkinoinnin hankkeita ja start-up-vaiheen yritysten markkinointia.

Liitot suhtautuvat myönteisesti ideaan kehittämiskeskuksen perustamisesta ja ovat valmiita käynnistämään ehdotetun keskuksen suunnittelun.

”Globalisoituneessa maailmassa kysyntä ja tarjonta kohtaavat yli rajojen ajasta ja paikasta riippumatta. Sekä asiakasymmärrys että kommunikaatiotaidot ovat keskeisessä roolissa kaikilla toimialoilla. Siksi on tärkeää investoida sekä yritysten että yhteiskunnan tasolla markkinointiin voimakkaasti lähivuosina”, liitot toteavat tiedotteessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö