Yhteistyöt

Elina Hakola 9.8.2014 14:32 päivitetty 4.2.2016 10:44

Martela haluaa kirkastaa brändiään Flow'ssa

Martela
Flora&Lauran, R/H:n ja Minna Parikan suunnittelemat Martelan Kilta-tuolit.

Huonekalubrändi haluaa tavoittaa nuorempia kuluttajia, mutta festivaaleilla ei ole varmuutta jääkö nimi mieleen.

Perjantaina 8. elokuuta Helsingin Suvilahdessa alkanut Flow Festival on houkutellut taas joukon yhteistyökumppaneita toteuttamaan tapahtumaa.

Huonekalutoimittaja Martela on neljättä vuotta mukana ja tarjoaa kalusteitaan eri tiloihin festivaalilla.

Mitä hyötyä Martela saa festivaalikumppanuudesta, Martelan markkinointi- ja vastuullisuuspäällikkö Minna Andersson?

”Tavoitamme yleisöä, jota muuten emme tavoita. Flow on myös profiloitunut ympäristö- ja vastuullisuusasioissa, jotka ovat meille tärkeitä.”

Martela haluaa tavoittaa nuorempaa kuluttajakuntaa ja raikastaa brändiään.

Anderssonin mukaan Martela on Suomessa tunnettu brändi, mutta se tunnetaan jäykkänä toimistokalustajana, eikä kovin jännittävänä. Yritys haluaisi profiloitua työympäristöjen tekijänä, mihin liittyy muutakin kuin kalusteet.

”Olemme jossain määrin onnistuneet uudelleenprofiloinnissa, mutta työtä on jäljellä. Olemme saaneet muita reittejä kuin Flow'sta palautetta, että brändi on raikastunut ja nostanut suosiota nuoremman väen keskuudessa. Se, mikä osuus muutoksesta on Flow'n ansiota, on hankala sanoa”, Andersson sanoo M&M:lle.

Miten mittaatte tapahtumassa olemisen hyötyjä ja tuloksia?

”Emme varsinaisesti ole mitanneet näkyvyyden huomiota. En usko, että festivaalivieras kurkkii tuolin alle, nähdäkseen, kenen tuolilla istuu. Nimemme näkyy kuitenkin screenillä, ja toivottavasti siitä jää joku muistijälki.”

Flowta varten Martela on tehnyt yhteistyötä kolmen suunnittelijan kanssa. Minna Parikka, R/H ja Flora&Laura ovat verhoilleet ylijäämäkankaista Kilta-tuolin uudelleen. Martela järjestää Instagramissa kilpailun, jossa tuolit tapahtuman jälkeen arvotaan.

”Kilpailu on osa viestiämme outlet-toiminnastamme. Kierrätys on meille kohtuullista liiketoimintaakin”, Andersson sanoo.

Martelan viime vuoden liikevaihto oli 132 miljoonaa euroa.  Yhtiöllä on kuusi myymälää eri puolilla Suomea. Vuonna 2013 se myi noin 40 000 käytettyä kalustetta Outlet-ketjun kautta.

Jutusta korjattu 12.8. klo 9.50 Martelan vuoden 2013 liikevaihto ja avattu Outlet-liiketoimintaa. Martelan liikevaihto oli viime vuonna 132 miljoonaa euroa eikä noin 90 miljoonaa euroa, kuten M&M ensin kertoi.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan Monitaho 2017

21.08.2017 11:06

Äänestä Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saajaa

Mainonnan Monitaho on MAT-Säätiön jakama markkinointialan tunnustuspalkinto. Se jaetaan henkilölle, joka toimii esimerkillisesti ja menestyksellisesti markkinointiviestinnän alan kehityksen eteen. Ensimmäisen kerran tunnustus jaettiin vuonna 1967. Lukijat voivat äänestää mieleistään ehdokasta M&M:n verkkosivuilla 21.8–13.9. Tunnustus jaetaan perjantaina 22.9.