Teknologia

Sofia Virtanen 12.1. 13:42

Messukeskus tuo lisätyn todellisuuden suurten yleisöjen tapahtumiin

Messukeskus

Messukeskus lähtee kansainvälisessä messubisneksessä lisättyyn todellisuuteen ensimmäisenä.

Lisätty todellisuus, augmented reality eli AR tulee pysyväksi osaksi Helsingin Messukeskuksen asiakaskokemusta tammikuisista matkamessuista alkaen. Kyseessä on Suomen ensimmäinen kaupallinen tässä laajuudessa toteuttava AR-ratkaisu ja myös maailman ensimmäinen kävijän täysin ympäröivä AR-maailma näin laajana toteutuksena.

AR liittää tietokonegrafiikalla tuotetut virtuaalikuvat ja -esineet osaksi tapahtumaympäristöä, jolloin digitaalisuus yhdistyy tapahtumaan saumattomasti. Suurelle yleisölle lisätty todellisuus tuli tutuksi viime kesänä Pokémon Go -peli-innostuksen myötä.

Ensimmäistä kertaa lisätty todellisuus on tapahtumakäytössä tammikuisilla matkamessuilla ja sen jälkeen kaikissa Messukeskuksen järjestämissä tapahtumissa. Sovellus lanseerataan yhteistyössä ohjelmistoyritys Immersalin kanssa.

Lisätyn todellisuuden, toisin kuin virtuaalitodellisuuden, kokemiseen ei tarvita erillisiä laseja – älypuhelin tai tabletti riittää. Ensi vaiheessa sovellus on käytettävissä tehokkaissa Applen älypuhelimissa ja tableteissa sekä pian myös Android-päätelaitteissa.

Messukeskus lähtee kansainvälisessä messubisneksessä lisättyyn todellisuuteen ensimmäisenä. AR-markkinan on ennustettu kasvavan tulevaisuudessa jopa 120 miljardin dollarin kokoiseksi ja olevan jo 2020 mennessä huomattavasti virtuaalitodellisuusmarkkinaa suurempi bisnes.

Lähde: Tekniikka&Talous

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

17.08.2017 10:42

Mainostajat rämpivät verkossa

Online-kampanjat tavoittavat naiset huonommin kuin miehet, ja todella heikosti kaikki nuoret aikuiset.