Kampanjat

M&M 21.9. 11:23

Miltton suunnitteli Ifolorille muistikampanjan - "Valokuvat ovat tehokkaita muistiherätteitä"

Kuvakaappaus kampanjavideosta
82-vuotias Raimo Palin on mukana Ifolorin kampanjassa.

Muistiviikkoa vietetään 19.-25. syyskuuta. Ifolorin Muistatko-kampanjassa tavalliset ihmiset herkistyvät kuviensa äärellä.

Tällä viikolla vietetään Muistiliiton järjestämää vuosittaista Muistiviikkoa.

Samaan aikaan Muistiviikon kanssa alkoi myös kuvatuotteita valmistavan Ifolorin "Muistatko"-kampanja. Osana Muistiliiton kanssa tehtävää yhteistyötä Ifolor lahjoittaa 10 000 valokuvaa muistityötä varten.

"Halusimme tehdä lahjoituksen, jossa tuotteemme tuovat iloa ja parantavat arjen hyvinvointia. Lahjoitus auttaa sekä muistisairaita, heidän läheisiään että heitä, jotka tekevät työtä muistisairauksien parissa", Ifolorin sisältöpäällikkö Päivi Pietarinen sanoo tiedotteessa.

Suomen Dementiayhdistyksen muistiasiantuntija Mirja Hynninen sanoo, että valokuvalla on valtava teho muistisairaiden terapiavälineena sekä identiteettityökaluna myös tavallisille ihmisille.

"Valokuvat ovat tehokkaita muistiherätteitä samaan tapaan kuin tuoksut, sillä ne aiheuttavat usein välittömän kehollisen reaktion. Muistisairas ei välttämättä pysty sanallistamaan kokemusta, mutta valokuvia katsellessa huulille nousee usein hymy", Hynninen vakuuttaa.

Ifolorin kampanjan suunnittelusta ja videoiden toteutuksesta on vastannut Miltton. Kampanjavideoissa tavalliset ihmiset jakavat omia valokuvatarinoitaan. Muun muassa 82-vuotias Raimo Palin kertoo videolla yhteiskuvastaan vaimonsa kanssa. Pian kuvan ottamisen jälkeen Palinin vaimo oli menehtynyt syöpään.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö