Sovellukset

M&M 17.7. 12:45

Ministeri Saarikko nousi "huipputapaamisten Tinderin" suosituimmaksi

Suomi Areenan aikana Milttonin Mingla-sovellus keräsi yli 30 000 matchia ja yli miljoona profiilien katselukertaa. Annika Saarikon Mingla-profiili oli tapahtuman suosituin.

Kuva: Mingla

Markkinointiviestintätoimisto Milttonin kehittämä Mingla-sovellus keräsi lähes 3 000 uutta käyttäjää Suomi Areena -tapahtuman aikana.

Mingla toimii kuten deittisovellus Tinder, ja sitä on kuvailtu huipputapaamisten Tinderiksi. Käyttäjä täyttää omat tietonsa Minglaan ja saa näkyville muiden profiileja. Kiinnostavan profiilin voi pyyhkäistä oikealle, mikä toimii merkkinä kiinnostuksesta. Deittien sijaan Mingla välittää yhteiskunnallisia ja ammatillisia kontakteja.

Milttonin mukaan Suomi Areenan kävijöiden välillä syntyi yli 30 000 osumaa eli matchia. Suomi Areenan tapahtumiin osallistui järjestäjien mukaan viikon aikana yhteensä 74 000 ihmistä.

"Seuraava tavoitteemme on Minglan kansainvälistäminen sekä sijoittajien ja rahoituksen hankkiminen sovelluksen kehittämiseksi", Milttonin viestintäjohtaja Maria Vaismaa kertoo tiedotteessa.

Milttonin mukaan Minglan käyttö Suomi Areenalla ajoittui enimmäkseen iltaan kello 21–23 välille, jolloin käyttäjät sopivat seuraavan päivän tapaamisia.

Suosituimmat profiilit Minglassa SuomiAreenan aikana:

  1. Annika Saarikko, perhe- ja peruspalveluministeri
  2. Peter Westerbacka, brändijohtaja, Lightneer 
  3. Minna Helle, valtakunnansovittelija 
  4. Miki Kuusi, toimitusjohtaja, Wolt 
  5. Jyri Häkämies, toimitusjohtaja, Elinkeinoelämän keskusliitto 
  6. Tuomas Enbuske, toimittaja, kolumnisti, mediapersoona

Suomi Areenan aikana Mingla-profiileja katseltiin ja pyyhkäistiin yli miljoona kertaa. Kokonaisuudessaan Minglalla on lähes 12 000 käyttäjää.

Aiemmin Miltton on lanseerannut palvelunsa Ruotsin Almedalenissa ja Tanskan vastaavassa tapahtumassa Folkemødetissa.

Sovelluksen on kehittänyt Milttonin Tukholmassa toimiva tytäryhtiö Miltton Labs.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

21.07.2017 11:41

Onhan naisen takakontti hyvässä kunnossa?

Mainoksissa naiset esitetään yhä yksipuolisesti ja yleensä mieskatseen kautta. Body positivity -liike tähtää katsomaan naisia eri kuvakulmasta.