Kauppa

M&M 21.1.2016 12:48 päivitetty 3.3.2016 15:38

Missä se myymälä olikaan? Suomalainen tarkistaa ostoksiin liittyviä tietoja kännykällä useammin kotona kuin liikkeessä

Colourbox

TNS Gallupin selvityksen mukaan suomalaiset hyödyntävät mobiililaitteita ostoksia tehdessään eniten kotona, jossa kiinnostavat etenkin liikkeiden aukioloaika- ja sijaintitiedot.

Älypuhelin on vakiinnuttanut paikkansa osana monien suomalaisten arkea, mutta mobiililaitteiden hyödyntäminen ostoksia tehdessä ei ole viimeisen vuoden aikana lisääntynyt.

Tämä selviää TNS Gallupin kyselytutkimuksesta, jossa selvitettiin 15-69-vuotiaiden suomalaisten älypuhelinten ja tablettien käyttöä ostopolun varrella sekä sovellusmieltymyksiä. Tutkimukseen osallistui yli 5 000 henkilöä.

Tulosten perusteella mobiililaitteita hyödynnetään ostoksia tehdessä eniten kotona, jossa kiinnostavat etenkin liikkeiden aukioloaika- ja sijaintitiedot. Myymälässä mobiililaitteita käytetään selvityksen mukaan vielä melko vähän.

Tutkimuksessa oli mukana viisi tuoteryhmää: päivittäistavarat, kodinkoneet ja elektroniikka, pukeutuminen, huonekalut ja sisustus, sekä urheiluvälineet ja -vaatteet.

Mitä suurempi hankinta, sitä enemmän enemmän tietoa kaivataan, ja sitä enemmän sitä myös haetaan mobiililaitteilla. Selvityksessä nousi esiin esimerkiksi huonekalujen hankinta, joiden kohdalla älypuhelin kaivetaan helpommin esiin myös myymälässä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.