Myynti

M&M 5.10. 11:02

Miten ohjata asiakkaat somesta kivijalkaan? Uusi sovellus auttaa brändejä tehostamaan markkinointia

Colourbox

Facebookin ja Instagramin markkinointikumppani StitcherAds on julkaissut sovelluksen, joka yhdistää tuotteen myynnin tiedot tuotteen markkinointitietoihin.

Asiakkaat viettävät yhä enemmän aikaa sosiaalisen median kanavissa, vaikka perinteisessä kivijalassa asioiminen on edelleen suosituin tapa tehdä ostoksia, kertoo Marketing Dive.

Tuotemyyjien haasteena on ollut selvittää, toimivatko heidän sosiaalisen median kanavia varten ostamansa mainokset ja saadaanko näiden mainoksien avulla houkuteltua asiakkaita asioimaan kivijalkakaupassa.

Analysoinnin helpottamiseksi Facebookin ja Instagramin markkinointikumppani StitcherAds on kehittänyt sovelluksen, jonka avulla on mahdollista yhdistää tuotteen myyntitiedot tuotteen markkinointitietoihin, eli dataan siitä, miten paljon mainosta on seurattu ja klikattu sosiaalisen median kanavissa.

StitcherAdsin mukaan yrityksen kehittämä sovellus kertoo jälleenmyyjille 93 prosentin tarkkuudella oikeaa tietoa Facebookin käyttäjistä. Marketing Diven mukaan StitcherAdsin Facebookissa ja Instagramissa mainostavien asiakkaiden myynti on noussut 27 prosenttia. Asiakkaat saavuttivat nämä tulokset käyttämällä ainoastaan viisi prosenttia kampanjan online-markkinointibudjetistaan kyseiseen järjestelmään.

Järjestelmän kautta saatava tieto kertoo jälleenmyyjille tarkemmin, mitkä sosiaalisessa mediassa esillä olevat kampanjat ovat myyntilukujen perusteella osoittautuneet toimiviksi.  Brändien haltijat voivat käyttää tehostamaan käynnissä olevia kampanjoimaan entisestään.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö