Mitä&Mieltä

M&M 21.3. 07:01

Mitkä arvot korostuvat nyt markkinoinnissa?

Colourbox

Kysyimme markkinointipäättäjiltä, mitä arvoja he näkevät nykymarkkinoinnissa.

Folk Finlandin markkinointivastaava Maija Palomäki

"Markkinoinnissa näkyvät kaikki aikaamme puhuttavat arvot, kuten humaanius, ilmastonmuutos, tasa-arvo ja ihmisoikeudet. Yhteiskunnallisuus on parina viime vuonna ollut kova trendi, mutta sitä ei 
pidä tehdä vain sen itsensä vuoksi. Yhteiskunnallinen kulma toimii vain silloin, kun brändillä tai yrityksellä on selkeä tarkoitus."

Lidl Suomen markkinointipäällikkö Seppo Niemelä

"Markkinoinnissa korostuvat tällä hetkellä mielestäni aitous, oivaltavuus ja relevanttius."

Metsä Tissuen Lambin Brand Manager Hanna Jokitöyrä

"Lambin markkinoinnissa haluamme korostaa sitä, että Lambi auttaa pitämään huolta itsestä, perheestä ja kodista arjessa. Teemme sen tuomalla pehmeyttä ja iloa elämään. Pehmeys on Lambin ydintä. Mielestämme se on jokaisen oikeus. Markkinointi tukee tämän arvomaailman viestimisessä."

Keskon johtaja Lauri Peltola

"Eri toimialoilla korostuvat hieman eri arvot. Vastuullisuus on kuitenkin yksi läpi toimialojen leikkaava arvo, joka korostuu myös markkinoinnissa. Myös eräät vastinparit korostuvat tällä hetkellä samanaikaisesti, kuten yhteisöllisyys ja yksilöllisyys."

Bob the Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo

"Tällaisella sosiaalisten brändien aikakaudella brändin on pystyttävä kiteyttämään se, mikä tekee siitä ihmisille merkityksellisen. Tällöin markkinoinnin lähtökohtana ovat nimenomaan arvovalinnat. Puhutaan purpose driven -brändeistä, joiden markkinoinnissa korostuvat markkinointiviestintää tärkeämpänä toiminta ja teot. Silloin arvot, jotka liittyvät vastuullisuuteen, avarakatseisuuteen ja pelottomuuteen tuntuvat vahvoilta ja toimintaa oikeaan suuntaan ohjaavilta."

Artikkeli on julkaistu aiemmin M&M-lehdessä 4/2017.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö