Mainonta

M&M 23.11.2016 14:35

MT: Lihatilan räväkkä mainos kirvoitti valituksen

Parempaa lihaa kuin Tinderissä -mainoslause toi valituksen Mainonnan eettiseen neuvostoon. Asiasta kertoo Maaseudun Tulevaisuus.

Luomulihantuottaja Laidun Herefordin mainoskampanja alkoi pari viikkoa sitten. Helsingin busseissa näkynyt "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -mainos on kirvoittanut valituksen Mainonnan eettiseen neuvostoon, kertoo Maaseudun Tulevaisuus.

Laidun Hereford -tilan isäntä Jussi Harju kertoo MT:lle, että tila laatii vastausta lausuntopyyntöön.

"Valittaja oli kokenut epäsopivaksi sen, että puhuttiin lihasta ja Tinderistä samassa yhteydessä", Harju kertoo lehdelle.

Kampanjan on määrä olla käynnissä vielä useamman viikon ajan. Lihatilan tavoitteena on ollut lisätä tunnettuutta ja verkkokaupan kävijämääriä.

Harju kertoi M&M:lle kampanjan alkuvaiheessa, että ensimmäiset viisi viikkoa kampanjaa on eräänlainen testi. Sen jälkeen katsotaan, miten toimitaan jatkossa. Harju kertoi puolentoista päivän kampanjoinnin jälkeen, että mainokset olivat selkeästi tuoneet lisää kävijöitä verkkokauppaan.

Alkuvaiheessa mainokset olivat Harjun mukaan saaneet vain positiivista palautetta. M&M:n haastattelussa hän kuitenkin myönsi, että kampanjasta on mahdollista "ottaakin hiukan nokkiinsa". Harju täsmentää MT:ssa, että mainoskampanjaa ei ole tarkoitettu loukkaavaksi.

Lue koko artikkeli Laidun Herefordin kampanjasta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö