Videomainonta

Kaisa saario 8.2. 11:19 päivitetty 3.3. 15:39

MTV, Aller, A-lehdet ja kumppanit pistävät pystyyn yhteisen mainosverkoston

MTV
A-lehtien myyntijohtaja Saija Heikinheimo, Keskisuomalaisen valtakunnallisen myynnin johtaja Aslak De Silva, MTV:n BtoB-liiketoimintojen johtaja Jere Teutari (takana) ja Aller Median Head of Online Advertisement Sini Kervinen.

MTV vastaa uuden videomainontaverkoston mainosmyynnistä ja tarjoaa omia videosisältöjään kumppaneiden käytettäväksi.

MTV ryhtyy luotsaamaan uutta verkostoa, joka myy mainostilaa suomalaisten mediatalojen videosisältöihin.

MTV Videoverkoston ensimmäisiä kumppaneita ovat A-lehdet, Aller Media, Bauer Media, Keskisuomalainen, Mediatalo ESA, Teknavi ja Uusi Suomi.

MTV vastaa yhteisverkoston mainosmyynnistä. Verkostoon myyty mainonta menee aina koko verkostoon, mutta mediatalot voivat jatkossakin myydä mainontaa omiin sisältöihinsä.

Lisäksi verkoston jäsenet saavat oman valintansa mukaan käyttää palveluissaan MTV:n ja sen uutis- ja sisältöyhtiö Mediahubin tuottamaa MTV.fi:n videosisältöä, esimerkiksi uutis- ja urheiluklippejä. Kumppanit voivat esimerkiksi upottaa MTV:n videosisältöjä omien artikkeliensa yhteyteen.

MTV:n tuotepäällikkö Tapio Haajan mukaan MTV saa verkoston avulla videotuotteilleen lisää tavoittavuutta, mikä tekee niistä mainostajille houkuttelevamman, ja toisaalta kumppanit hyötyvät MTV:n liikkuvan kuvan kaupallistamisen ammattitaidosta.

Verkosto tavoittaa lanseerausvaiheessa noin miljoona suomalaista viikossa.

"Kumppanit eivät maksa mistään jäsenyyksistä, mutta tietenkin jaetaan tulot sopivilla prosenteilla", Haaja sanoo M&M:lle.

Haajan mukaan MTV käy paraikaa neuvotteluja mahdollisten uusien kumppanien kanssa.

"Tämä ei ole tässä", hän lupaa.

Lue lisää perjantaina 12. helmikuuta ilmestyvästä M&M:stä.