Viestintä

M&M 25.10.2016 14:44

"Muotoilun tärkeyden ymmärtäminen tuo selkeää kilpailuetua"

Colourbox

Adoben teettämän haastattelututkimuksen mukaan käyttäjälähtöiset yritykset tasapainottavat alihankkijoiden ja ulkopuolisten toimistojen käyttöä kehittämällä omaa sisäistä osaamista.

Adoben tilaaman tutkimuksen mukaan menestyvät yritykset panostavat työkaluihin ja sisäiseen osaamiseen.

"Tutkimus osoittaa selvästi, että yritykset jotka ymmärtävät muotoilun tärkeyden ja osallistavat muotoilutiimin käyttäjäkokemuksen suunnitteluun saavat selkeitä kilpailuetuja. Trendi näkyy myös Pohjoismaissa, täälläkin yritykset ovat alkaneet panostaa ja investoida yhä enemmän muotoiluun", Adobe Creative Cloud Enterprisen Pohjoismaiden markkinointijohtaja Klara Lundquist sanoo tiedotteessa.

Käyttäjälähtöisistä yrityksistä 91 prosenttia piti muotoilua digitaalisen asiakaskokemusstrategian kriittisenä osana. Yrityksistä 85 prosenttia koki muotoilun tärkeäksi osaksi brändiä. Lisäksi 84 prosenttia yrityksistä kertoi investoivansa muotoilun työkaluihin, koulutukseen sekä palveluihin.

Kyselyyn vastanneista käyttäjälähtöisyyteen panostavista yrityksistä puolet oli sitä mieltä, että heidän asiakkaansa ovat tyytyväisempiä ja uskollisempia. Vastaajista 46 prosenttia kertoi saavuttaneensa käyttäjälähtöisyyteen satsaamisella parempaa kilpailuetua. Lisäksi 41 prosenttia kertoi saavuttaneensa paremman markkinaosuuden.

Yrityksistä lähes kolmasosa kertoi, että modernien muotoilukäytäntöjen kehittämistä tekee hankalaksi vanhentuneet järjestelmät ja prosessit.

Tutkimuksen mukaan käyttäjälähtöiset yritykset tasapainottavat alihankkijoiden ja ulkopuolisten toimistojen käyttöä kehittämällä omaa sisäistä osaamista.

Tutkimuksen toteutti Adoben toimeksiannosta Forrester Consulting. Tutkimus perustuu asiakaskokemussuunnittelijoiden yritysten haastatteluihin Australiassa, Etelä-Koreassa, Iso-Britanniassa, Japanissa, Ranskassa, Saksassa, Uudessa-Seelannissa ja Yhdysvalloissa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan Monitaho 2017

21.08.2017 11:06

Äänestä Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saajaa

Mainonnan Monitaho on MAT-Säätiön jakama markkinointialan tunnustuspalkinto. Se jaetaan henkilölle, joka toimii esimerkillisesti ja menestyksellisesti markkinointiviestinnän alan kehityksen eteen. Ensimmäisen kerran tunnustus jaettiin vuonna 1967. Lukijat voivat äänestää mieleistään ehdokasta M&M:n verkkosivuilla 21.8–13.9. Tunnustus jaetaan perjantaina 22.9.