Suoratoistopalvelut

M&M 25.2.2016 10:07 päivitetty 3.3.2016 15:39

Musiikin suoratoistopalvelut ovat Pohjoismaissa suosittuja – Käyttäjät valmiita maksamaan digitaalisesta musiikista

Spotify

Lähes neljännes internetin käyttäjistä maksaa digitaalisesta musiikista.

Musiikin suoratoistopalveluita käytti viime vuonna yhteensä 9,4 miljoonaa ihmistä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

Käytetyimmät suoratoistopalvelut olivat Spotify, Tidal/Wimp, TDC/YouSeePlay ja Apple Music.

Kaikista musiikin verkkopalveluista suosituimpia Pohjoismaissa olivat Spotify, YouTube ja iTunes.

Tiedot käyvät ilmi Teoston ja kahden muun pohjoismaisen musiikin tekijänoikeusjärjestön teettämästä Polaris Nordic Digital Music Survey -tutkimuksesta.

Tutkimuksessa havaittiin, että jo lähes neljännes internetin käyttäjistä maksaa digitaalisesta musiikista.

Kaikista vastaajista 64 prosenttia oli samaa mieltä tai täysin samaa mieltä siitä, että musiikin tekijöille kuuluu maksaa korvaus, jos heidän musiikkiaan soitetaan digitaalisissa palveluissa.

Kaikissa neljässä maassa yleisin kanava uuden musiikin löytämiseen oli edelleen radio.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.