Tuloskehitys

M&M 20.6. 15:48 päivitetty 21.6. 08:01

N2 kasvatti myyntikatettaan yli 30 prosenttia – "Suomessa on selvästi uutta tulevaisuuden uskoa"

N2
N2:n kasvun taustalla on N2 Helsingin hallituksen puheenjohtajat Jussi Nurmion mukaan uudet 1500 neliön tilat Merikorttelissa.

N2-konsernin myyntikate kasvoi tammi-toukokuussa yli 30 prosenttia 3,0 miljoonaan euroon. Myös liikevoitto yli kolminkertaistui ja nousi 0,61 miljoonaan euroon.

N2 Helsingin hallituksen puheenjohtajan Jussi Nurmion mukaan ennätyskasvun taustalla on kaksi asiaa, oikeat ihmiset ja luovuutta edistävät tilat.

N2 muutti uusiin arkkitehtitoimisto Futudesignin suunnittelemiin toimitiloihin tasan puoli vuotta sitten. Samalla liiketoiminta ampaisi kasvuun.

"Yrityksen tärkein voimavara on työntekijät, mutta heti seuraavaksi tulevat tilat. Jotta voi ajatella suuria, sille on oltava riittävästi tilaa. Alvar Aaltokin jo totesi, ettei luovaa työtä voi tehdä paskoissa tiloissa", Nurmio heittää.

N2 rakennutti Antilooppi Oy:n omistamaan Merikortteliin uuden 1500 neliön suuruisen toimiston. Tilat suunniteltiin arkkitehtitoimisto Futudesignin avustuksella raakabetonista lähtien.

Nurmion mukaan muutos on kasvattanut kaikkien n2:n yhtiöiden myyntikatetta. Uuden tilan merkittävä etu on, että kaikki konserniyhtiöt ja työntekijät työskentelevät nyt yhdessä tilassa, jolloin päivittäinen yhteistyö ja vuorovaikutus ovat tiiviimpiä.

Kuva: N2

 

"Urakka oli iso, mutta tulos oli kaiken vaivan arvoinen."

Uusiin tiloihin palkattiin myös oma keittiömestari. Nykyisin kaikki toimiston ihmiset syövät Nurmion mukaan lounaan yhdessä.

"Ihmiset tutustuvat paremmin toisiinsa, ja lounaskeskustelut synnyttävät paljon uusia ideoita. Moni näistä ideoista jalostuu uusiksi hankkeiksi ja liiketoiminnaksi. Yhteinen lounas on päivän kohokohta", Nurmio arvioi N2:n julkistamassa tulostiedotteessa.

N2:n vuoden 2017 myyntikatteeksi Nurmio arvioi 7,5 miljoonaa euroa. Liikevoittoprosentin arvioidaan olevan 20, joten liikevoittoennuste on 1,5 miljoonaa euroa.

"Suomessa on nyt selvästi uutta tulevaisuuden uskoa. Yritykset ja yhteisöt näkevät erilaistavan liiketoimintastrategian, markkinoinnin, viestinnän ja designin roolin entistä merkittävämpänä", iloitsee Nurmio.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö