Mainonta

M&M 25.9. 16:44 päivitetty 26.9. 12:07

Natalie Portman tuo Miss Dioriin poikkeuksellista särmää

EPA
Näyttelijä Natalie Portman on jo useita vuosia edustanut Miss Dioria.

Hajuvesimainokset eivät kenties kategorisesti yllä arvostetuimpien mainonnan muotojen joukkoon. Aina löytyy kuitenkin poikkeuksia.

Erikoisuuksien joukkoon kuuluu Christian Diorin tuorein markkinointipanostus liittyen Miss Dior -parfyymiin. Uusimmassa kampanjassa Miss Diorina nähdään tuttuun tapaan näyttelijä Natalie Portman. Hän ehtii 45 sekunnin mittaisessa spotissa hypätä korkealta laiturilta juhlamekossa mereen, hurjastella pinkillä autolla, keimailla Pariisissa Eiffel-torni taustallaan ja syleillä jotakuta miestä linja-auton takapenkillä.

Taustalla soi Sian tunteikas hittikappale Chandelier. Perinteistä mainoksessa on ainakin sen teema: rakkaus.

Portman tuo Miss Diorin hahmoon harvinaista särmää ja feminististä asennetta, mikä näkyy naishahmon vapautena ja myös odottamattomana käytöksenä. Miss Dior ei vain huokaile ja kääntyile, vaan vaikuttaa hyvin inhimilliseltä. Vastaavaa on toki nähty ennenkin: vuoden 2015 Miss Dior -spotissa Portman esiintyi karkulaismorsiamena.

Portman on itse kuvaillut Voguelle, että Dior on brändien etunenässä onnistunut näyttämään naisista erilaisia puolia.

"Modernin naisen ja Diorin välillä on nyt vahvempi yhteys kuin koskaan", Portman sanoo. "Miss Dior on aina symbolisoinut vahvaa ja itsevarmaa naista, ja erityisesti tämä kampanja näyttää hänestä sen puolen."

Muun muassa kansainväliset markkinointimediat AdAge ja AdWeek suitsuttavat Miss Dior -mainontaa sivustoillaan. Mainosspotti on kerännyt jo yli 30 miljoonaa katselukertaa YouTubessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö