Media

M&M 12.9. 10:32

Nelonen media uudistaa tv-organisaatiotaan – Ville Toivosesta televisiojohtaja

Ville Toivonen

Nelonen Median televisio-organisaatiota muokataan vastaamaan katselutottumusten muutosta. Jatkossa kaikki sisältöpäätökset jakelutiestä riippumatta tehdään yhdessä organisaatiossa. Televisiojohtajaksi nimitetään aiemmin kanavajohtajana toiminut Ville Toivonen.

Nelonen Median televisio-organisaatio uudistuu niin, että aiemmin erillisissä organisaatioissa toimineet televisiokanavien ja Ruudun sisältötiimit yhdistyvät.

Tiivistä yhteistyötä on tehty jo aiemminkin, mutta jatkossa sisältöhankintoihin ja ohjelmistosuunnitteluun liittyvät päätökset kaikkien jakeluteiden osalta tehdään yhdessä organisaatiossa.

Uuden tv-organisaation johtoon on nimitetty Nelonen Medialla aiemmin kanavajohtajana toiminut Ville Toivonen. Televisiokanavakohtaisia kanavapäälliköitä ei enää ole uudessa organisaatiossa. Muutos tarkoittaa myös sitä, että TV-kanavien ja Ruudun ilmaiset ja maksulliset sisällöt hankitaan ja suunnitellaan yhtenä kokonaisuutena.

Toivosen mukaan uusi organisaatio on keskitetty ja mahdollistaa järkevän tavan toimia. Uudistuksen myötä Nelonen Median pyrkimyksenä on tarjota kaikissa kanavissaan entistä kiinnostavampia ja viihdyttävämpiä televisiosisältöjä.

"Me ajattelemme televisiota kokonaisuutena riippumatta siitä, mistä laitteesta sisältöjä katsotaan. Television katselu kokonaisuutena on kasvussa ja videopalvelut ovat siinä merkittävässä roolissa – me näemme selkeästi myös kuinka isot viihdeilmiöt televisiossa kasvattavat maksullisten televisiosisältöjen kysyntää", sanoo Ville Toivonen.

Kesän aikana Nelonen Media on kivunnut jälleen markkinajohtajaksi alle 55-vuotiaiden katselussa. Myös Ruutu on tällä hetkellä suurempi kuin koskaan sekä mainosrahoitteisen puolen tavoittavuudessa että tilaajamäärissä.

Nelonen Median kulunut vuosi on sujuut liiketoimintajohtaja Kari Laakson mukaan vahvasti. Myös Ruutu-palvelu on noussut suuremmaksi kuin koskaan sekä mainosrahoitteisen puolen tavoittavuudessa että tilaajamäärissä.

"Ville Toivoselle ja hänen tiimiensä näkemykselle kuuluu iso kiitos Nelonen Median kanavien viime aikojen menestyksestä", Kari Laakso kiittää.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.