Kampanjat

M&M 10.2. 11:17 päivitetty 3.3. 15:39

Nerokas ruotsalainen euroviisukeksintö: häpeätyyny

Perinteikäs huonekaluvalmistaja Svenssons ratsastaa ruotsalaisella euroviisuhuumalla ja myy häpeätyynyjä Facebook-kampanjalla, kertoo Dagens Media.

Ruotsissa viime lauantaina alkanut Melodifestivalen, sikäläinen euroviisukarsinta, veti kotisohville 3,3 miljoonan yleisön. Jokainen osakilpailu kirvoittaa valtaisan ja palavan some-kuhinan.

Ohjelman suosio innoittaa myös oheistuotteiden valmistukseen.

Perinteikäs, kalliiden huonekalujen myyjäksi profililoitunut Svenssons i Lammhult ratsastaa "mellokuumeella". Yhtiö on valmistanut liudan sohvatyynyjä, joita se kampanjoi "häpeätyynyinä", kertoo Dagens Media.

Näitä tarvitaan silloin kun esiintyjä, biisi tai juontajien huonot vitsit herättävät niin syvää myötähäpeää, että katsoja haluaa haudata päänsä jonnekin, vaikka tyynyyn.

Svenssons i Lammhult kampanjoi tyynyjä etupäässä Facebookissa juuri ensimmäisen osakilpailun edellä.

Yhdessä mainostoimisto Voltin kanssa toteutetun kampanjan tavoitteena ei ollut niinkään sohvatyynyjen myynnin kasvattaminen, vaan ohjelmaseurannan ohjaaminen myös huonekalukaupan valikoimien pariin.

Näin kampanja oli osa huonekaluvalmistajan markkinointistrategiaa.

Svenssons i Lammhult on tehnyt vastaavanlaista ajankohtaiseen megailmiöön liittyvää markkinointia aiemminkin. Muun muassa uusimman Star Wars -elokuvan ensi-illan alla yhtiö kampanjoi kattolamppuja, joiden inspiraationa oli elokuvan Kuolemantähti-superase.

Suomessa Uuden musiikin kilpailu ei toistaiseksi ole herättänyt intoa oheistuotteisiin. Suomalaisetkin voivat tarvita häpeätyynyjä.

Tässä haaste Finlaysonille: pankaa paremmaksi.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö