Kampanjat

M&M 1.11.2016 09:21

Neste valitsi tulevaisuuskampanjan voittajan - opettaa lapsille valintojen ilmastovaikutuksista

Kuvakaappaus
Nesteen verkkosivustolla voi seurata EduCycle-konseptin kehittämistä.

Viraalihitiksi nousseen Pre-order the Future -kampanjan voittajakonsepti on interaktiivinen oppimistyökalu EduCycle.

Nesteen keväällä käynnistämän Pre-order the Future -hankkeen voittajakonsepti on valittu.

Voittajaksi nousi lisättyä todellisuutta hyödyntävä, interaktiivinen oppimistyökalu EduCycle. Sen tarkoituksena on auttaa lapsia hahmottamaan pelin keinoin ihmisen tekemien valintojen vaikutuksia ilmastopäästöihin.

Pre-order the Future -projektin tavoitteena on ollut kerätä ideoita tulevaisuuden uusiutuvista tuotteista ja palveluista. Hankkeen ovat yhdessä Nesteen kanssa suunnitelleet ja toteuttaneet TBWA\Helsinki ja mediatoimisto Vizeum.

Hankkeen kampanjan kasvoina on toiminut yhdysvaltalaisartisti Prince Ea, jonka tähdittämät videot ovat keränneet viraalimenestystä. Esimerkiksi lokakuun alussa julkaistu, koulutusta käsittelevä video I Just Sued the School System keräsi Prince Ean omalla Facebook-sivulla muutamassa päivässä yli 17 miljoonaa katselukertaa.

Prince Ean ja Nesteen ensimmäinen yhteistyövideo Everybody dies, but not everybody lives keräsi huhtikuussa ensimmäisen vuorokautensa aikana 16 miljoonaa katsojaa.

Prince Ean rooli hankkeessa on ollut toimia futurologina, joka tarkkailee suunnitelmien edistymistä ja pitää huolta siitä, että hanke puhuu puhtaamman tulevaisuuden puolesta.

Voittajakonseptista tehdään prototyyppi keväällä 2017 yhteistyössä muun muassa Aalto yliopiston kanssa. Neste on sitoutunut mahdollistamaan prototyypin valmistamisen.

"Pre-order the Future -hankkeen pitkän aikavälin tavoite on havainnollistaa, että ympärillämme on valtavasti potentiaalia käyttää uusiutuvia materiaaleja ja luoda kokonaan uudenlaisia tuotteita ja palveluita", Nesteen toimitusjohtaja Matti Lievonen sanoo tiedotteessa.

Voittajakonseptin valitsi tuomaristo, johon kuuluivat Lievosen lisäksi Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja Kaisa Hietala, hankkeen futurologi Prince Ea, professori Jaana Beideler Aalto yliopistosta ja koululainen Veera Vihmo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

21.07.2017 11:41

Onhan naisen takakontti hyvässä kunnossa?

Mainoksissa naiset esitetään yhä yksipuolisesti ja yleensä mieskatseen kautta. Body positivity -liike tähtää katsomaan naisia eri kuvakulmasta.