Netflix

M&M 20.1.2016 09:26 päivitetty 3.3.2016 15:37

Netflix takoo yhä komeita lukuja, mutta kotimaassa tilaajamäärien kasvu hidastuu

Netflix

Netflixin kansainvälisten eli Yhdysvaltain ulkopuolisten tilaajien määrä kasvoi loka-joulukuun aikana yli ennusteiden 4,04 miljoonalla uudella tilaajalla, mutta kotimaassaan Yhdysvalloissa Netflixin kasvu vaikuttaa hiipuneen.

Suoratoistopalvelu Netflixin liikevaihto kasvoi viime vuoden loka-joulukuussa 1,82 miljardiin dollariin, kun se edellisen vuoden vastaavalla neljänneksellä oli 1,43 miljardia dollaria. Kasvua tuli siis yli neljänneksen, mikä oli melko tarkasti linjassa ennusteiden kanssa.

Yhtiön nettotulos oli 43 miljoonaa dollaria, osakekohtainen tulos 0,07 dollaria. Kolmannen vuosineljänneksen lopussa Netflixillä oli yhteensä 74,76 miljoonaa tilajaa, ja vuoden 2015 aikana tilaajamäärä kasvoi reilulla 17 miljoonalla.

Netflixin kansainvälisten eli Yhdysvaltain ulkopuolisten tilaajien määrä kasvoi loka-joulukuun aikana yli ennusteiden 4,04 miljoonalla uudella tilaajalla, mutta kotimaassaan Yhdysvalloissa Netflixin kasvu vaikuttaa hiipuneen. Kotimaan tilaajia tuli kolmannen vuosineljänneksen aikana 1,56 miljoonaa lisää, kun ennuste oli povannut 1,65 miljoonaa. Yhdysvaltalaistilaajien kasvuluvut jäivät jo toista neljännestä peräjälkeen ennusteista, muistuttaa Quartz.

Ero oli kuitenkin pieni, ja sijoittajia tämä ei huolettanut: Netflixin osake ampaisi tulosjulkistuksen jälkeen jälkimarkkinoilla reippaaseen nousuun.

Tammikuussa Netflix kertoi laajentaneensa toimintaansa 130 uuteen maahan, ja kaiken kaikkiaan sen palvelun saa nyt käyttöön 190 maassa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.