Netflix

M&M 24.1.2016 09:22 päivitetty 3.3.2016 15:38

Netflixiä katsotaan jo yli puolitoista tuntia päivässä

Netflix

Netflixin mukaan sen suoratoistopalvelun sisältöjä striimattiin viime vuonna yhteensä 42,5 miljardia tuntia. Tilaajamäärällä jaettuna tästä tulee noin puolitoista tuntia päivässä.

Tällä viikolla julkaisemansa vuosikatsauksen perusteella Netflix kasvaa yhä nopeasti etenkin Yhdysvaltain ulkopuolisilla markkinoilla. Mutta mitä viime vuoden lopussa rekisteröity 75 miljoonan tilaajamäärä käytännössä tarkoittaa, miten palvelun käyttö esimerkiksi vertautuu perinteisen television katseluun?

Netflixin mukaan sen suoratoistopalvelun sisältöjä striimattiin viime vuonna yhteensä 42,5 miljardia tuntia. Jos tämä jaetaan 75 miljoonalla, yhden käyttäjän katsottavaksi saadaan viime vuodelle keskimäärin 568 tuntia sisältöjä. Se taas tarkoittaa 93 minuuttia eli reilua puoltatoista tuntia per päivä.

Vuonna 2014 vastaava aika oli tunti ja 23 minuuttia päivässä. Vertailun vuoksi: Finnpanelin TV-mittaritutkimuksen mukaan suomalaisten päivittäinen televisionkatselu on pysynyt jo yli kymmenen vuotta 166 ja 185 minuutin välillä, siis noin kahden tunnin ja 40 minuutin ja kolmen tunnin ja 5 minuutin välillä.

Luvut eivät ole aivan yksiselitteisiä, sillä ne eivät erottele katsojia esimerkiksi silloin, jos yksiä tunnuksia jaetaan vaikkapa saman perheen sisällä useammalle perheenjäsenelle. Netflix on myös tunnettu siitä, ettei se suostu paljastamaan ohjelmien yksityiskohtaisia katsojamääriä.

Joka tapauksessa voidaan päätellä, että Netflixin sisältöstrategia ja etenkin panostus omiin tuotantoihin on kannattanut, kirjoittaa Time. Viime vuonna Netflix tarjosi sen itse tuottamia sisältöjä yhteensä 450 tunnin edestä, ja ensi vuonna sen tavoitteena on nostaa 600 tuntiin.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.