Kisat

M&M 1.2. 09:58 päivitetty 3.3. 15:38

Nitro pärjäsi Turun Mainosgaalassa

Turun Vuoden Mainos -kilpailussa jaettiin palkinnot jälleen kahdeksassa eri sarjassa. Kilpailun järjesti MARK Turku.

Nyt 18. kertaa järjestetyn Turun talousalueen Vuoden Mainos -kilpailun tulokset julkistettiin Mainosgaalassa perjantaina 29. tammikuuta.

Kilpailuun osallistui 22 toimistoa ja kilpailutöitä oli kaikkiaan 153.

Kilpailun sarjat olivat: Mainospainotuote, Messuosasto, Pakkaus, Printtimainonta, Sähköinen kampanja, TV-mainonta ja Verkkosivusto.

TV-mainonnassa sekä verkkosivustolla ykköspalkinnon nappasi Nitro Group.

Nitron Visma Softwarelle tekemä televisiokampanja Visma Fivaldi: kerralla oikein ja toimiston Frejalle tekemä verkkosivusto Freja – Logistics solutions for a world in motion pokkasivat voitot.

Sähköisen kampanjasarjan voitto meni Briiffille Helkama Veloxille tehdystä kampanjasta Testaa mikä pyörä olet?.

Radiomainonnan ykkössijan vei KMG Turku. Toimisto suunnitteli Puhuva katsastusmies -mainoksen K1 Katsastukselle.

Printtisarjassa parhaaksi mainospainotuotteeksi valittiin Namutehtaan Voi Veljet Oy:lle tekemä Smör -julistesarja.

Palkinnon parhaasta pakkaussarjan suunnittelusta sai Mainostoimisto 4D Yrjö Wigrenille suunnittelemalla Wigren-työllä.

Paras printtimainos oli OS/G MarComin Jalostajalle tekemä ulkomainonta Auran Sillit.

Parhaan messuosaston suunnittelusta palkittiin Hungryn Sormatille suunnittelema 3 minute round with Sormat.

Kilpailun järjesti Suomen Markkinointiliitton MARKin Turun ryhmä.

Tuomareina kilpailussa toimi tänä vuonna MARK Suomen Markkinointiliiton toimitusjohtaja Lauri Sipilä, Turun yliopiston mediatutkimuksen professori Veijo Hietala, Turun yliopiston dosentti Pirjo Vuokko, Bauer Median myyntiryhmän päällikkö Juha Niva, Nitro Groupin toimitusjohtaja Mikko Granström, MTV:n asiakkuusryhmän päällikkö Juha Ahokas, Kaupunkilehti Turkulaisen myyntijohtaja Janne Siljamäki Newprintin myyntipäällikkö Mikko Hietarinta, Hesburgerin markkinointipäällikkö Pauliina Fredriksson, Jaakkoo-Taara Oy:n myyntijohtaja Jari Öhman, Turun Messukeskuksen toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila ja Lyytin luova johtaja Juho Harmaa.

Juttua päivitetty klo 17:16: Korjattu Briiffin Helkamalle tekemän kampanjan nimi.