Ulkomaat

Pia Heikkilä 4.10. 19:01

Nokia-mainoksesta tuli hitti Intiassa: "Ihmisläheinen brändi"

Kuvakaappaus YouTube-videolta
HMD:n ensimmäinen televisiomainos Nokian älypuhelimille osui ihmisten tunteisiin Intiassa.

HMD:n ensimmäinen televisiomainos Nokian älypuhelimille on kerännyt jo miljoonia katsojia Facebookissa ja Youtubessa.

Nokia-puhelimia lisenssillä valmistavan HMD:n ensimmäinen televisiomainos vetoaa intialaisten tunteisiin ja ydinperheen arvoihin hindujen joulun aikaan ja muistuttaa, että läheisten kanssa vietetty aika on tärkeää.

Mainoksessa perheen äiti herää hindujen jouluaamuna eli diwalina ja löytää lahjan pojaltaan yöpöydältään. Laatikon sisältä paljastuu kuitenkin yllättäen hänen poikansa Nokia-älypuhelin. Ihmeissään lahjasta äiti kysyy pojaltaan sen syytä.

"Pura din phone bil karega, do aj kelje phone aapka", vastaa poika äidilleen eli tänään puhelin kuuluu äidille, jotta poika ja äiti saavat viettää laadukasta aikaa yhdessä, ilman puhelinta.

Mainos on valittu yhdeksi Advertising Age -lehden Intian painoksen viikon mainoksista. Mainoksen tarkoituksena on muistuttaa rakkaudesta, kertoo Harjot Narang DentsuOne–mainostoimistosta.

"Nokia on aina ollut ihmisläheinen brändi", kertoi Narang AdAge India -lehdelle.

Intialaiset somekäyttäjät kuvailevat mainosta koskettavaksi ja tunnetusti tunteelliset intialaiset kertovat jopa itkeneensä mainoksen takia.

Mainosta on katsottu Facebookissa jo neljä miljoona kertaa ja Youtubessa jo yli kolme miljoonaa. Se pyörii myös useilla televisiokanavilla.

Puhelinvalmistajille diwali on kulta-aikaa, sillä elektroniikkalaitteiden myynti voi nousta juhlakauden aikana jopa 30 prosenttia. Jo nyt useat laitevalmistajat ovat aloittaneet laajoja mainoskampanjoita.

Diwalina ostetun laitteen uskotaan tuovan kantajalleen onnea. Diwalia juhlitaan lokakuun puolenvälin tienoilla.

Lähde: Kauppalehti

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö