Facebook

M&M 8.2.2016 19:48 päivitetty 3.3.2016 15:39

Nyt Facebookissa voi tehdä muutakin kuin tykätä - näin voit käyttää emojeja

Uudet Facebook-emojit tulevat käyttöön alueittain lähiviikkoina.

Facebook on paljastanut tietoja uudesta kommentointitavastaan, josta se vihjasi ensimmäisen kerran vuosi sitten. Reactions-nimen saanut toiminto ei tuo palveluun "en tykkää" -vaihtoehtoa, vaan erilaisia emojireaktioita.

Pelkän peukun lisäksi yhtiö tarjoaa jatkossa emojit vihaisuudelle, surulle, ällistykselle, naurulle, ilonkiljahdukselle ja rakkaudelle. Reactions ei myöskään hylkää tunnetuinta graafista elementtiään, sinistä peukkua. Se säilyy.

Uudet emojit saa näkymään kosketusnäytöllä peukkukuvaa pitkään painamalla, Bloomberg paljastaa.

Uusi toiminto tulee käyttöön alueittain muutaman viikon kuluessa.

Facebook valitsi emojikategoriat yleisimmistä kirjoittaen annetuista kommenteista, jotka kerättiin yhteen merkityksensä perusteella. Näin saatiin viimein rajattua kuusi erilaista, yleistä tunnetilaa.

Uutta kommentointimahdollisuutta on perusteltu sillä, että kaikkiin viesteihin ei tee mieli kommentoida peukuttamalla: esimerkiksi uutinen jonkun läheisen kuolemasta vaatisi ihanteellisesti myös muunlaisen reagointitavan.

Muutoksessa on myös riskinsä. Bloomberg kuvailee tilannetta samaksi, kuin jos Coca-Cola trimmaisi juomansa salaista reseptiä.

Lähde: Tivi

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.