Sosiaalinen media

M&M 2.9.2016 14:13

Nyt.fi: Suomessakin voi elättää itsensä pelkällä tubettamisella

Handout
Tubettaja Lakko eli Eric Savolainen teki yhteistyömalliston miestenvaatebrändi Jack & Jonesin kanssa.

Suomi-tubettaja voi tienata tuhansia euroja yhdestä markkinointiyhteistyössä tehdystä videosta, kertoo Nyt.

Suosituimmat YouTube-julkkikset voivat tienata yhdellä videolla tuhansia euroja, kertoo Nyt.fi.

Kotimaisen Töttöröö Networkin toimitusjohtaja Joona Haatainen kertoo Nyt:ille, että markkinointiyhteistöiden ja kampanjoiden koko sekä toteutustavat vaihtelevat.

"Meillä yksittäiset markkinointiyhteistyöt ovat aina vähintään useita tuhansia euroja", Haatainen kertoo Nyt:lle.

Töttöröön edustamiin "talentteihin" kuuluvat muun muassa some-julkkikset Lakko, Herbalisti, Duudsonit, Biisonimafia ja Justimus.

Haataisen mukaan mainosdiiliin kuuluu usein yksi video ja siihen liittyvät päivitykset muihin somekanaviin. Joskus kampanjat voivat olla pidempikestoisia, Nyt kertoo.

Alun perin ruotsalaislähtöisen Splayn Suomen maajohtaja Stina Varsikko paljastaa Nyt:lle, että verkoston tubettaja tai some-persoona voi myös saada joitakin tuhansia euroja yhdestä mainoskampanjasta.

"Mutta palkkiohaarukka on laaja ja vaikuttaja voi jopa elättää itsensä työllään", Varsikko lisää.

Haatainen arvioi, että Suomessa noin kolmekymmentä ihmistä elättää itsensä pelkällä tubettamisella.

"Toki siinä on paljon hajontaa, että tienaako 1 200 vai 10 000 euroa kuussa."

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.