Asiakaspalaute

Talouselämä 13.2.2015 19:03 päivitetty 4.2.2016 09:35

Oliko hyvä pizza? - Palautteen voi antaa nyt myös mobiilisti

Gizlon sovellus toimii yli 5400 kohteessa Suomessa, muun muassa Kotipizzoissa.

Viime vuonna perustettu suomalainen sovelluskehittäjä Gizlo on käynnistänyt toimintansa komeasti: palvelun on ottanut käyttöön muun muassa franchising-ketju Kotipizza. Asiakaspalautteen keräämiseen käytettävä sovellus toimii 300:ssa Kotipizzan ravintolassa.

Gizlon sovellus toimii tällä hetkellä yli 5400 kohteessa Suomessa. Kuluttajat voivat antaa palautetta esimerkiksi ruokakauppojen, ravintoloiden, apteekkien tai huoltoasemien toiminnasta puhelimeen ilmaiseksi ladattavan sovelluksen kautta. Palkinnoksi kuluttajat saavat tästä lahjakortteihin vaihdettavia pisteitä palkinnoksi.

Gizlon asiakasyritykset saavat asiakaskokemusdataa sekä omista toimipisteistään, että kilpailijoista. Kaikki 5400 paikkaa joista Gizlo kerää asiakaskokemuksia eivät ole vielä yhtiön asiakkaita.

"Asiakaskokemuksen ymmärtäminen varmistaa tulevaisuuden kasvavat asiakasvirrat. Teemme kaikkemme, jotta ymmärtäisimme asiakasta paremmin", sanoo Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

Nyt Gizlo on kerännyt 360 000 euron rahoituksen toimintansa kasvattamiseen ja tuotekehitykseen. Sijoittajina on muun muassa Vision+ -rahasto. Yhdessä Tekesin rahoituksen kanssa yhtiön rahoitus nousee 0,6 miljoonaan euroon.

Mitä asiakas sitten tekee sovelluksen keräämällä datalla? Toimitusjohtaja Eetu Raudas kertoo, että Gizlo on saanut Suomessa jo useita jälleenmyyjiä, jotka käyttävät Gizlon tuottamaa tietoa omien asiakkaidensa konsultoinnissa. Muun muassa Trainer's House, Bisnesprojektitoimisto Työ ja TulosPersona Nordic, Muutostoimisto FlowFuturelab Finland sekä Shirute myyvät Gizloa ja neuvovat asiakaskokemuksen parantamisessa.

Gizlo on saanut neuvonantajaksi ja yksityissijoittajaksi useita nimekkäitä henkilöitä. Vision+-rahaston perustajaosakkaan Tero Ojanperän lisäksi mukana on myös Kiosked-yhtiössä ollut Timo Valtonen sekä Royal Ravintoloiden liiketoimintaryhmän johtajana tunnettu Kalle Ruuskanen.

Käyttäjäkokemuksen parantamisessa Gizlo on saanut sparrausta Supercellin Timur Haussilalta, joka veti muun muassa hittipeli Hay Dayn kehitystä. Haussila ja Ruuskanen lähtivät mukaan yhtiöön pienellä sijoituksella.

Vuonna 2014 perustettu yhtiö teki ensimmäisenä toimintavuonnaan vasta muutamien tuhansien eurojen liikevaihdon. Yhtiö työllistää kahdeksan ihmistä.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.