mobiilipelit

M&M 19.5. 13:07

Omat markkinointikanavat käyttöön – Hydraulic Press Channelin mobiilipeliä ladattiin kuukaudessa miljoona kertaa

Lauri ja Anni Vuohensilta

Hydraulic Press Pocket -peliä tarjottiin ideavaiheessa muutamalle eri pelifirmalle, joista yksikään ei innostunut. Peliä markkinoitiin omilla YouTube-kanavilla.

Youtube-kanava Hydraulic Press Channelin tekijöiden Lauri ja Anni Vuohensillan julkaisema Hydraulic Press Pocket -mobiilipeli on ylittänyt miljoonan latauksen rajan kuukausi julkaisunsa jälkeen. Peli julkaistiin Google Playssa ja App Storessa 17. huhtikuuta.

Hydraulic Press Pocket -mobiilipelin perustuu Hydraulic Press Channel -kanavan videoihin. Pelissä pelaaja pääsee itse murskaamaan tavaroita ja tekemään prässäyksistään videoita.

Pelissä on tehty Vuohensiltojen mukaan yli 50 miljoonaa murskausta reilun kuukauden aikana, ja peli tuotti jo ensimmäisen kahden viikon aikana tekijöilleen viisinumeroisen summan euroja.

Pelin idea tuli Vuohensilloilta. Toteuksesta vastasi 21-vuotias opiskelija Johannes Linnama, joka suunnitteli pelin reilussa kolmessa kuukaudessa.

Peliä tarjottiin ideavaiheessa muutamalle eri pelifirmalle, joista yksikään ei innostunut.

"Yhden miehen peli saa harvoin miljoonaa latausta, koska väylät markkinointiin puuttuvat, mutta tällä kertaa pelille oli valmiina innokas fanikunta eli Hydraulic Press Channelin katsojat. Peliä on markkinoitu HPC:n ja toisen Youtube-kanavamme Beyond the Pressin videoilla sekä somessa", arvioi Lauri Vuohensilta tiedotteessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.

Arvostetuimmat brändit 2017

22.09.2017 07:58

Perinteiset brändit menestyvät

Suomen arvostetuin brändi on edelleen Fazerin Sininen, ilmenee Markkinointi & Mainonnan ja Taloustutkimuksen Arvostetuimmat brändit 2017 -tutkimuksesta.