Sponsorointi

M&M 15.1. 16:19 päivitetty 3.3. 15:37

Oscar-gaalalle uusi sponsori  - "Haluamme tarjota merkityksellisiä sisältöjä"

Tavarataloketju vaihtui toiseen kun Kohl's ottaa JC Penneyn paikan Oscareiden sponsorina.

14 vuoden ajan Yhdysvaltain elokuva-akatemian Oscar-gaalan sponsorina on toiminut tavaratalobrändi JC Penney. Tänä vuonna sponsori vaihtuu, ja 28. helmikuuta nähtävien Oscareiden sponsorina toimii tavarataloketju Kohl's.

Sponsorin vaihdosta kertoo Ad Age.

"Kyse ei ole glamourista vaan ihmisten tunteista, kun he saavuttavat jotain kaikkien avulla. Se on se yhteys, jonka haluamme luoda Oscareiden kanssa", sanoo Kohl'sin markkinoinnin apulaisjohtaja Will Setliff.

Viime vuonna JC Penneyllä oli gaalan mainostauoilla yhteensä seitsemän mainosta, ja yhtiö lanseerasi pelin pelattavaksi toisella ruudulla Oscareiden aikana. Kohl's ei suostunut kertomaan yksityiskohtia markkinointisuunnitelmistaan. Kohl'sin markkinointikumppaneina Oscareissa toimivat yhtiön ensisijaiset mainostoimistokumppanit Anomaly ja Huge.

Setliff kertoi uskovansa sponsorisopimuksen auttavan Kohl'sia löytämään yhteys vakioasiakkaidensa kanssa, sekä houkuttelemaan uusia asiakkaita.

Kohl'sin suunnitelmissa on "massiivinen some-presenssi" ennen Oscar-gaalaa käyttämällä etenkin tunnistetta #TheGoodStuff.

Setliffin mukaan katsojat osallistuvat some-keskusteluihin todella paljon Oscareiden aikana, joten Kohl's haluaa osallistua keskusteluun.

"Haluamme tarjota merkityksellisiä sisältöjä ja pitää ihmiset mukana keskusteluissa."

Oscar-gaala nähdään 28. helmikuuta ABC-kanavalta. Palkintojenjakotilaisuuden juontaa koomikko Chris Rock.