Vuoden Toimisto

M&M 10.2. 20:46

P+SBD nappasi teknologiavoiton

P+SBD:n Anssi Peltokangas (keskellä), Tuomas Tarvajärvi (vasemmalla), Marjo Himanen ja toimitusjohtaja Antti Ujainen.

Markkinointitoimistot Avaus ja Mirum nousivat myös kolmen kärkeen teknologia- ja markkinointitoimistojen kategoriassa.

Teknologia- ja markkinointitoimistojen kategorian kärkeen nousi syksyllä 2015 perustettu P+SBD.

P+SBD:n rinnalla kategorian parhaimmistossa olivat Avaus Marketing Innovations ja Mirum Agency.

Toimistojen johtajien mukaan asiakkaat ja markkinointipäättäjät katsovat asioita usein teknologialähtöisesti. P+SBD:n perustajiin kuuluvan Anssi Peltokankaan mukaan teknologiaintoilu voi olla väistymässä, jolloin järjestelmien ja työkalujen ei enää itsessään odoteta tekevän ihmeitä.

"Ne hyväksytään välineinä ja mahdollistajina ja keskitytään osaamiseen insinöörivetoisten hankkeiden sijaan", Peltokangas sanoo.

P+SBD syntyi, kun Marketing Clinic Partnersin, P+SBD:n toimitusjohtajan Antti Ujaisen ja Micke Nordmanin omistama Scandinavian Business Design osti merkittävän osan Proper Digital Marketing Agency Helsinki -toimistosta vuonna 2015.

Peltokankaan arvion mukaan haastajan asema on edesauttanut onnistumisia.  Tuore toimisto ei voi marssia asiakkaan luokse vaatimaan vuosisopimusta.

”Alkuvaiheessa piti pyytää pikkukamppiksia, mahdollisuutta näyttää tapamme toimia ja niiden tulokset", Peltokangas toteaa.

Tutkimuksessa toimistojen toimintaa arvioitiin asiakkaan kokeman palvelun ja toteutuneiden projektien/tulosten perusteella. Haastatteluja hyväksyttiin lopulliseen aineistoon 725. Valtaosa haastatteluista tehtiin internetkyselynä toimistojen itse toimittamiin asiakasrekistereihin. Aineistoa täydennettiin puhelinhaastatteluin.

Suomessa tutkimuksen tiedonkeruusta ja tulosten analysoinnista vastaa tutkimustoimisto Norstat Finland, konseptin markkinoinnista ja jalkautuksesta Alma Media sekä Mainostajien Liitto sekä markkinoinnin valintakonsultti Breezeway.

Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.

Lue lisää P+SBD:n, Mirumin ja Avauksen johtajien ajatuksia maanantaina ilmestyvästä Markkinointi&Mainonnan Vuoden Toimisto -erikoisnumerosta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

17.08.2017 10:42

Mainostajat rämpivät verkossa

Online-kampanjat tavoittavat naiset huonommin kuin miehet, ja todella heikosti kaikki nuoret aikuiset.