Vuoden toimisto

Irmeli Salo 16.2. 08:14

Painopiste on asiakashyödyssä

Ruotsalaisen PR-toimisto Westanderin toimitusjohtaja Patrik Westander on toiminut aiemmin öljy-yhtiö Statoilin toimitusjohtajana.

Ruotsalainen PR-toimisto Westander pitää Vuoden Toimisto -kisan voittoa laatuleimana.

Ruotsalaisen PR-toimisto Westanderin toimitusjohtaja Patrik Westander luonnehtii Årets Byråta asiakastutkimukseksi, kilpailuksi ja laatuleimaksi.

"Asiakastutkimus auttaa parantamaan palveluiden laatua, kilpailumenestys nostattaa henkilöstön ylpeydentunnetta ja laatuleima toimii asiakkaille ostoargumenttina", ­
Patrik Westander sanoo.

Westander on voittanut Årets Byrån viidesti kahdeksana viime vuonna. Patrik Westander uskoo 
tutkimuksen auttaneen yritystään sekä kasvussa että kannattavuudessa viime vuosina.

Westanderin mukaan huomio lisää tunnettuutta ja sitä kautta kysyntää.

"Lisäksi työylpeys vähentää ­henkilöstön vaihtuvuutta."

Laatuleima velvoittaa ylläpitämään palvelutason korkealla. Patrik Westanderin mukaan toimistossa on syntynyt hyvä kierre.

"Kun asiakkaat vuosittain arvioivat toimintamme, laatua on helpompi ylläpitää ja kehittää. Pitkät kumppanuuden parantavat arvosanoja asiakastodistuksessa."

Westanderin mukaan tyytyväiset asiakkaat ovat parhaita markkinointilähettiläitä. Monilla uusilla yhteydenotoilla on nähtävissä suora yhteys olemassa oleviin asiakkuuksiin.

Onko Westander siirtänyt Årets Byrå -voitot myös hintoihinsa?

"Me emme kilpaile halvoilla hinnoilla, vaan laadulla ja tyytyväisillä asiakkailla. Meillä yhtenäinen julkistettu tuntiveloitus on 2 500 kruunua eli noin 264 euroa. Se on 50 prosenttia enemmän kuin kymmenen vuotta sitten", Patrik Westander sanoo.

Årets Byrå on ainoa toimialakilpailu, johon Westander osallistuu.

"Painopisteemme on asiakashyödyssä. Osallistumme Årets Byrå -kilpailuun, koska sen painotus on asiakastutkimuksessa."

Westanderin perustivat vuonna 2000 veljekset Patrik ja Henrik Westander. Veljeksista ekonomiksi opiskellut Patrik oli ehtinyt tehdä nousujohteista työuraa yrityksissä. Kun veljekset ryhtyivät yrittäjiksi, Henrik oli rauhanaktivisti ja Patrik öljy-yhtiö Statoilin toimitusjohtaja Ruotsissa.

Patrik 
Westanderin toimialoja ovat muun muassa energia, kansanterveys ja talous.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.