TEMPAUKSET

Talouselämä 26.12.2016 20:14 päivitetty 13.1. 16:15

Peliyhtiö perusti jouluksi kriisipuhelimen – ratkoo Monopoli-riitoja

Colourbox

Monopoli-pelibrändin takana olevan Hasbron kuuma linja auttaa säilyttämään joulurauhan.

Monopolia valmistava yhdysvaltalainen lelu- ja peliyhtiö Hasbro pitää joulun pyhäpäivien ajan kriisipuhelinta lautapelin pelaajille, kertoo The Telegraph.

Peliyhtiön teettämän selvityksen mukaan monet pelaajat eivät ole tietoisia Monopoli-pelin virallisista säännöistä, mikä johtaa helposti riitoihin pelatessa.

Ratkaisuksi ongelmaan yhtiö päätti tänä vuonna pitää 24.–26. joulukuuta kuumaa linjaa, jonne erimielisyyksiin joutuneet pelaajat voivat soittaa ja ratkoa kiistansa.

Yhdistyneistä kansakunnista ja Irlannista vastaava markkinointijohtaja Craig Wilkins kertoo lehdelle, että puhelimessa päivystävät asiantuntijat, jotka ratkovat ongelmia pelin virallisen ohjekirjan avulla ja neuvovat pelaajia.

Kriisipäivystykseen on lisätty myös elementti hyväntekeväisyyttä: soittajilla on mahdollisuus lahjoittaa rahaa Childline-järjestölle.

Tiedotteessaan Hasbro ennusti ruuhkaa joulupäivänä kellon kuuden kieppeille. Kriisipäivystystä pidetään Yhdistyneessä kansakunnassa ja Irlannissa.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö