TEMPAUKSET

Talouselämä 26.12.2016 20:14 päivitetty 13.1. 16:15

Peliyhtiö perusti jouluksi kriisipuhelimen – ratkoo Monopoli-riitoja

Colourbox

Monopoli-pelibrändin takana olevan Hasbron kuuma linja auttaa säilyttämään joulurauhan.

Monopolia valmistava yhdysvaltalainen lelu- ja peliyhtiö Hasbro pitää joulun pyhäpäivien ajan kriisipuhelinta lautapelin pelaajille, kertoo The Telegraph.

Peliyhtiön teettämän selvityksen mukaan monet pelaajat eivät ole tietoisia Monopoli-pelin virallisista säännöistä, mikä johtaa helposti riitoihin pelatessa.

Ratkaisuksi ongelmaan yhtiö päätti tänä vuonna pitää 24.–26. joulukuuta kuumaa linjaa, jonne erimielisyyksiin joutuneet pelaajat voivat soittaa ja ratkoa kiistansa.

Yhdistyneistä kansakunnista ja Irlannista vastaava markkinointijohtaja Craig Wilkins kertoo lehdelle, että puhelimessa päivystävät asiantuntijat, jotka ratkovat ongelmia pelin virallisen ohjekirjan avulla ja neuvovat pelaajia.

Kriisipäivystykseen on lisätty myös elementti hyväntekeväisyyttä: soittajilla on mahdollisuus lahjoittaa rahaa Childline-järjestölle.

Tiedotteessaan Hasbro ennusti ruuhkaa joulupäivänä kellon kuuden kieppeille. Kriisipäivystystä pidetään Yhdistyneessä kansakunnassa ja Irlannissa.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.