Pepsi

M&M 22.2.2016 13:42 päivitetty 3.3.2016 15:39

Pepsi tuo omat emojit tölkkeihin ja pulloihin

Colourbox

"PepsiMojit" tulevat näkymään kesällä noin sadalla markkina-alueella.

Pepsi aikoo tehdä emojeista uuden kampanjansa keskipisteen.

Yhtiö suunnittelee markinoivansa erityisesti Pepsille suunniteltuja emoji-tölkkejä ja -pulloja tänä vuonna kansainvälisesti yli sadalla eri markkina-alueella, kertoo Ad Age.

PepsiMoji-kampanja alkoi jo viime vuoden puolella Venäjällä, Kanadassa ja Thaimaassa.

"Emojit ovat tämän päivän kieltä, mutta kukaan ei ole tuonut niitä maailmaan, kuten Pepsi aikoo vuonna 2016", Pepsin toimitusjohtaja Indra Nooyi sanoo.

Nooyin mukaan Pepsin emojeja on yli 70 kappaletta ja ne painetaan tölkkeihin, kuppeihin ja mukeihin.

"Asiakkaamme ovat hyvin innoissaan tästä kampanjasta, joka tulee näkymään noin sadalla markkina-alueella tänä kesänä."

Pepsi aikoo mainostaa kampanjaansa digitaalisesti, sekä perinteisen mainonnan kautta. Markkinoijalla on suunnitelmissa laajentaa emojeja myös muualle.

Pepsi on esimerkiksi lyöttäytynyt yhteistyöhön muotisuunnittelija Jeremy Scottin kanssa tuodakseen markkinoille PepsiMojien inspiroimat aurinkolasit.

Euroopassa tulee näkymään myös jalkapalloon keskittyvä kampanja, joka sisältää jalkapalloaiheisia emojeja.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.