Tuotelanseeraus

M&M 16.2. 08:58

Perinteikäs olut palaa markkinoille

Hartwall
Lahden Erikois Pils -tuotemerkki lanseerattiin ennen kieltolain päättymistä 1930-luvun alussa.

Vuonna 1930 päivänvalon nähnyt Hartwallin Lahden Erikois -tuotemerkki palaa kauppoihin uudistuneena.

Hartwall kertoo torstaina julkistamassaan tiedotteessa tuovansa Lahden Erikois -oluen takaisin markkinoille. Yhtiön mukaan täysmallasoluet palaavat myyntiin liki alkuperäisellä reseptillä.

Uuden tuotemerkin myötä valmistetaan Lahden Erikois Pils, joka on saksalaistyylinen täysmaltaasta pantu pintahiivaolut, sekä uusi IPA-olut.

Lahden Erikois -tuotemerkki perustettiin vuonna 1930. Kieltolaki oli voimassa vuoteen 1932, ja ensimmäiset Erikois-oluet olivat mietoja ja tummia. Tuotemerkin ensimmäinen vaalea olut, Lahden Erikois Pils, lanseerattiin vuonna 1935.

Uuden ilmeen saanut Lahden Erikois Pils tulee ennakkomyyntiin hiihdon MM-kisojen yhteydessä Lahdessa ja lähialueilla helmi-maaliskuussa 2017. Koko maassa myynti alkaa myöhemmin keväällä.

"Olutkulttuurin uuden kukoistuksen myötä suomalaiset ovat löytäneet yhä vivahteikkaammat oluttyylit, ja on verrattoman hienoa tuoda Lahden Erikois -oluet takaisin juuri nyt”, iloitsee tuotepäällikkö Ari Nykänen Hartwallilta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.