Livevideopalvelu

M&M 12.1. 08:02 päivitetty 3.3. 15:37

Periscopen pomo lupaa mainostajille mahdollisuuksia tänä vuonna

Kuvakaappaus Periscopen verkkosivulta.

"Tavoitteemme on tämä: Luoda vakuuttava palvelu, jonka käyttämistä ihmiset rakastavat", kertoo Periscopen toimitusjohtaja Kayvon Beykpour.

Periscopen toimitusjohtaja Kayvon Beykpourin mukaan livevideopalvelu saattaa valloittaa tänä vuonna uusia laitteita sekä vaikuttaa myös Yhdysvaltain presidentinvaaleihin.

Beykpour kertoo Adweekille, kuinka hän aikoo muuntaa livevideoalustan entistä vaikuttavammaksi palveluksi kuluvana vuonna.

Periscope tavoittaa jo 10 miljoonaa käyttäjää, jotka katsovat päivittäin 40 vuoden edestä videokuvaa. Ei siis ihme, että Adweek tiedustelee palvelun toimitusjohtajalta Periscopen roolista Yhdysvaltain presidenttikisassa. Beykpour vastaa kysymykseen luomalla katsauksen aiempiin viestintämuotoihin.

"Historiallisesti katsoen olemme aina olleet yhteydessä presidenttiehdokkaiden kanssa samankaltaisesti. Näemme heidät tv:ssä, luemme heistä lehdistä, näitä hyvin tuotettuja kokemuksia olemme saaneet vuosikymmeniä", hän sanoo.

"Periscopelle ainutlaatuista on, että näiden ihmisten kanssa voi nyt olla vuorovaikutuksessa eräällä tavalla todellisemmin esimerkiksi kun he ovat autossa matkalla seuraavaan tapahtumaan tai kulissien takana toimistolla kun heidän henkilökuntansa valmistautuu kiivaasti seuraavaan (tv-)väittelyyn. On erilaista nähdä Donald Trump livenä televisiossa kuin valmistautumassa päivään aamulla."

Palvelu eri laitteille

Beykpourin mukaan Periscope aikoo olla hyvin valikoiva niiden alustojen suhteen, joille se levittäytyy. Hän ei kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta, että livevideopalvelu saattaisi näkyä joskus muissakin laitteissa kuin älypuhelimissa.

"Emme ajattele ahdasmielisesti, että Periscope olisi vain iPhonessa ja Androidissa."

Miltä Periscope sitten näyttäisi jollain muulla laitteella? Beykpourin mukaan tärkintä on kiinnostavan kokemuksen luominen käyttäjälle, ei niinkään alustojen määrä tai valloittaminen.

Beykpour korostaa, että Periscope on vielä kehitysvaiheessa, jossa se yrittää hankkia lisää käyttäjiä.

Kuluvana vuonna palvelu aikoo kehittää livevideopalveluun lisäominaisuuksia sekä parannella olemassa olevia toimintoja, esimerkiksi videoiden etsimistä. Periscope aikoo myös lisätä yhteistyötä emoyhtiö Twitterin kanssa.

Mainostajille Beykpour lupailee mielenkiintoisa mahdollisuuksia ja nostaa esiin onnistuneita mainostusesimerkkejä. Esimerkiksi autobrändi BMW julkisti uuden auton livevideopalvelussa. Kyseessä ei ollut yhteistyö Periscopen kanssa, vaan brändin oma, nerokkaasti toteutettu lähetys.

"Tavoitteemme on tämä: Luoda vakuuttava palvelu, jonka käyttämistä ihmiset rakastavat. Emme aio lähiaikoina lisätä palveluun minkäänlaista virallista mainontaa tai kaupallistaa palvelua muutoin. Emme ole vielä viettäneet edes 1-vuotissyntymäpäiväämme", huomauttaa Beykpour, joka luotsaa huhtikuussa lanseerattua palvelua.

Beykpourin mukaan Periscope kuitenkin tekee jonkin verran sisältöyhteistyötä brändien kanssa, jotka tekevät jo yhteistyötä Twitterin kanssa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Vaihde: 0204 42 40

Tilaajapalvelu puh: 0204 42 4100

Puhelun hinta (sis. alv 24%): 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti. Ulkomailta yritysnumeroon soittamisen hinnoittelee ulkomainen operaattori. Sopimusasiointi: 03051 4100 (8,8 snt/min sis. alv 24 %).