Lehdet

M&M 1.2.2016 12:04 päivitetty 3.3.2016 15:38

Pietarsaaren Sanomat lanseerasi kaupunkilehden – SL: Ilmestymispäiviin muutoksia

Jatkossa Pietarsaaren Sanomat ilmestyy lauantaisin tilattavana paikallislehtenä ja keskiviikkoisin ilmestyvänä kaupunkilehti PS Pulssina, kertoo Suomen Lehdistö.

Vuodenvaihteessa Pietarsaaren Sanomien ilmestymispäivät vähenivät aiemmasta kolmesta kerrasta viikossa. Jatkossa lehden toimitus tekee lauantaisin ilmestyvää tilattavaa paikallislehteä Pietarsaaren Sanomia, ja uutuutena lehti on lanseerannut keskiviikkoisin ilmestyvän kaupunkilehden PS Pulssin.

Muutoksista kertoo Suomen Lehdistö.

Tilattavan Pietarsaaren Sanomien levikki on noin 2 000 kappaletta ja kaupunkilehteä jaetaan 17 000 kappaletta neljän kunnan alueella.

Lehtimuutosten tavoitteena on kasvattaa ilmoitustuloja.

Pietarsaaren Sanomien päätoimittaja Pentti Hör kertoo Suomen Lehdistölle, että muutosten myötä viiden toimittajan toimitus on oppinut paljon uutta.

"Emme säästä uutisiamme tilattavaan lehteen vaan pyrimme saamaan myös kaupunkilehteen viimeisimmät tiedot asioista ja ilmiöistä", Hör sanoo lehdelle.

Keskiviikkoisin ilmestyvä kaupunkilehti PS Pulssi menee painoon vasta samana aamuna, joten Hörin mukaan toimitus voi vielä aamulla "haistella viimeiset uutiset" lehteen julkaistavaksi.

Pietarsaaren Sanomat siirtyi kesällä 2015 HSS Medialta Keskipohjanmaan Kirjapainolle.

Syksyllä käytyjen yt-neuvottelujen jälkeen Pietarsaaren Sanomien toimitus väheni yhdellä toimittajalla, ja tänä vuonna on edessä yksi lisävähennys. Lehti on lisännyt yhteistyötä Keskipohjanmaan Kirjapainon muiden lehtien kanssa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.