Media

M&M 12.9. 15:46

PING Helsinki ja Medialiitto aloittavat yhteistyön

Pekka Karhunen
PING Helsingin perustaja ja toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti.

Vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsinki on aloittanut yhteistyön Medialiiton kanssa. Yhteistyön tavoitteena on lisätä alan toimijoiden ymmärrystä muuttuvan mediakentän mahdollisuuksista.

Yhteistyön taustalla on media-alan uuden kasvun edistäminen, joka on yksi Medialiiton toiminnan päämääristä. Digitalisoituminen on monipuolistanut mediayhtiöiden toimintakenttää ja liiketoimintamahdollisuuksia.

"Tavoitteemme on, että media-ala tunnetaan merkityksellisenä, uudistuvana ja kasvuhakuisena tulevaisuuden alana. PING Helsinki on hyvä esimerkki tässä ajassa vaikuttavasta yrityksestä, jonka toiminnassa keskiöön nousevat uudenlaiset kanavat, tekijät ja kohtaamiset", kuvailee Medialiiton uuden kasvun asiantuntija Noora Pinjamaa.

Vaikuttajamarkkinoinnissa tunnistetaan yrityksen arvojen ja kohderyhmien kannalta oikeita vaikuttajia, joiden kautta ja avulla kerrotaan yleisöä aidosti kiinnostavia tarinoita. Vaikuttajat voivat olla esimerkiksi bloggaajia, tubettajia, instaajia, artisteja tai vaikka urheilijoita, joilla on omissa kanavissaan seuraajia, joiden valintoihin he voivat vaikuttaa.

PING Helsinki on asiantuntijayritys, joka on luonut vaikuttajamarkkinoinnin eettisen koodiston ja toteuttanut kansallisen vaikuttajamarkkinointitutkimuksen. Yritys tunnetaan myös sisältömarkkinoinnin PING Helsinki Business Festival -ammattilaistapahtumasta.

PING Helsingin perustaja ja toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti arvioi yhteistyön Medialiiton kanssa vahvistavan yrityksen roolia toimialaa kehittävänä yrityksenä erityisesti vaikuttajamarkkinoinnin tutkimuksen sekä eettisen koodiston osalta.

"Samalla vahvistamme vaikuttajamarkkinoinnin roolia mediakentässä", Lahti kommentoi tiedotteessa.

Konkreettisesti yhteistyö näkyy PING Helsingin ja Medialiiton mukaan viestinnässä sekä tiedon vaihtamisessa ja lisäämisessä. Yhteistyötä tehdään myös tapahtumien yhteydessä sekä tutkimuksen ja eettisen koodiston kehittämisessä.