Kampanjat

M&M 18.7. 08:30

Pohjois-Lapin matkailuyritykset tekevät rekrytointihistoriaa

Kuvakaappaus kampanjasivulta.
Saariselän, Inarin ja Utsjoen matkailuyritykset hakevat työntekijöitä yhteiskampanjalla.

Alueellisen työnhakukampanjan tavoitteena on taata ammattitaitoisen työvoiman riittävyys Lapin matkailualan kasvaessa.

Pohjois-Lapin matkailuyritykset houkuttelevat ammattitaitoista työvoimaa yhteisellä valtakunnallisella kampanjalla.

Tempaus on tiettävästi ensimmäinen Pohjois-Lapin alueellinen rekrytointikampanja suomalaisessa työhistoriassa. Inari-Saariselkä Matkailu Oy:n, sen jäsenyritysten, Inarin kunnan ja henkilöstöpalveluyritys Opteamin toteuttama kampanja näkyy kampanjasivustolla sekä digitaalisessa ja sosiaalisessa mediassa.

"Rekrytointiin on haettu pohjaksi uutta ajattelutapaa. Ruuhkiin ja kaupan kassajonoihin kyllästyneille Pohjois-Lappi tarjoaa toisenlaisia elämänarvoja. Työn lisäksi tulija saa myös uudet elämän puitteet", Inari-Saariselkä Matkailun markkinointijohtaja Tarja Manninen sanoo tiedotteessa.

Kampanja houkuttelee työntekijöitä ympäri Suomea nauttimaan Lapin luonnosta, rauhasta ja alueen tarjoamista harrastemahdollisuuksista. Kampanjan toteuttajien mukaan Pohjois-Lapin matkailussa, kaupan alalla ja palveluyrityksissä on avoinna satoja työpaikkoja vuosittain. Lapin matkailu on kasvussa, mikä lisää avoimien työpaikkojen määrää.

"Kampanjalla haetaan pitkäjänteistä ratkaisua riittävän ammattitaitoisen työvoiman takaamiseksi yrityksiin, jotta alueen matkailun kasvun jarruksi ei muodostuisi työvoiman puute", Manninen kertoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö