Asuminen

M&M 19.4. 14:01

Porin brändiä uudistetaan – sinäkin voit osallistua

Juha Jousi
Porin brändiuudistuksen tavoitteena on yhtenäistää kaupunkiorganisaation ilmettä ja toimintatapoja sekä vahvistaa Porin tunnettuutta ja tunnistettavuutta. Kuvassa Porin kaupungintalo.

Porin kaupunki ja mainostoimisto Staart ryhtyvät yhteistyöhön kaupungin brändin uudistamiseksi.

Yhteistyöhankkeen kunniaksi Staart vaihtaa nimensä määräaikaisesti Porikseksi. Uuteen mainostoimistoon haetaan Porin kaupungin keskiviikkona julkistaman tiedotteen mukaan 85 059 brändikonsulttia. Toisin sanoen projektiin kaivataan mukaan porilaisia, jotka haluavat olla vaikuttamassa Porin brändin uudistamiseen.

"Idea toimistolle on syntynyt tahdosta vahvistaa yhtenäistä Pori-kuvaa, asukas- ja asiakaslähtöisyyttä sekä vuorovaikutusta", Porin viestintäpäällikkö Salla Rajala sanoo.

Porin kaupungin mukaan kantaporilaiset, paluumuuttajaporilaiset ja entiset porilaiset yhtä lailla kuin maahanmuuttajaporilaiset, tulevat porilaiset, Pori-turistit sekä Porin henkilöstökin ovat voineet osallistua porilaisuuden ytimen selvittämiseen maaliskuun puolivälistä alkaen.

Projektiin pääsee osallistumaan kertomalla oman Pori-tarinansa osoitteessa poriuudistuu.fi. Vastaajia on kertynyt tähän mennessä lähes 4 500.

"Aikaa niiden jättämiseen on vielä huhtikuun loppuun asti", Rajala vinkkaan.

Saaduissa vastauksissa porilaisuuteen liitetään ylpeys, itsepäisyys, luova hulluus ja periksi antamattomuus. Väreistä esille nousevat sininen, punainen sekä vihreä.

"Muun muassa näitä ominaisuuksia on hyödynnetty brändikonseptia hahmoteltaessa", suunnittelujohtaja Juuso Kemi Staartilta kertoo.

Kolme keskenään erilaista vaihtoehtoa ovat kaupunkilaisten kommentoitavina Poris-toimistossa 28. huhtikuuta asti. Brändikonseptin kirkastamista jatketaan toimistossa käytävien keskustelujen pohjalta.

Brändityö on osa Porin 1. kesäkuuta voimaan astuvaa organisaatiomuutosta. Brändiuudistuksen tavoitteena on yhtenäistää kaupunkiorganisaation ilmettä ja toimintatapoja sekä vahvistaa Porin tunnettuutta ja tunnistettavuutta.

Kommentti

28.04.2017 12:27

Keskittämällä saat enemmän

Telekilpailu siirtyi viimein kunnolla keskittämiseen. Mitä enemmän simmejä, sitä halvemmaksi tulee, vai...