Mainoskampanjat

26.7.2013 11:10 päivitetty 4.2. 10:34

Portugalilaislehden kampanja näyttää kuinka maailma makaa

Pieneksi tarkoitettu kampanja on saanut osakseen paljon huomiota ja sitä on kiitelty yksinkertaisen vaikuttavaksi.

Mainostoimisto FCB Publicidade:n portugalilaislehti Grande Reportagemille luoma mainoskampanja kertoo eri valtioiden lippujen kautta kyseisten maiden ominaispiirteistä kekseliäällä tavalla.

Kampanjan mainoksissa kuvataan jonkin maan (tai esimerkiksi EU:n) lippu. Kuvaan on lisätty pieni palkki, joka selittää, mitä lipun värit tarkoittavat. Esimerkiksi Kiinan lipun vallitseva punainen väri tarkoittaa työssä käyviä 14-vuotiaita ja keltainen, jota löytyy muutamasta lipun tähdestä, koulua käyviä 14-vuotiaita.

Kampanjan tarkoituksena on osoittaa, että lehti tarjoaa syvällistä journalismia aiheista, joilla on maailmassa oikeasti merkitystä.

Pieneksi tarkoitettu ja jo monta vuotta vanha kampanja on saanut osakseen paljon huomiota ja sitä on yhä kiitelty yksinkertaisen vaikuttavaksi.

Adland-sivusto kertoo, ettei kuvia mielletä kaikkialla edes mainoksiksi, vaan niitä on kuvailtu esimerkiksi taiteeksi ja poliittiseksi kannanotoksi. Kyseessä on kuitenkin puhdas mainoskampanja.

Kampanjan kuvat löytyvät Adlandin sivuilta.

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.

Henkilö

26.08.2016 07:03

Älä hämärrä viestiä

Viestintätoimisto Riannon toimitusjohtajan Riitta Auvisen mukaan vika ei ole vastaanottajassa.