Markkinointiuudistus

M&M 15.2. 09:25 päivitetty 17.2. 12:41

Pouttu sai uuden mainoskonseptin: "Pienelläkin voi olla suuri tarina"

Biiffi
Uusi markkinointikonsepti kantaa nimeä "Pieni suuri valinta".

Mainostoimisto Briiffi Oy pääsi uudistamaan liha-alan yritys Poutun markkinointiviestintää strategisen kumppanuuden myötä.

Pouttu kilpailutti markkinointiviestinnän tekijänsä. Kilpailutuksen voitti mainostoimisto Briiffi Oy.

"Poutulla on pieni organisaatio, joten tarvitsemme kumppanin, joka tekee meille töitä markkinoinnin osalta kokonaisvaltaisesti", toteaa Poutun myynti- ja markkinointijohtaja Pirkko Rahkonen.

Briiffi lähti hauduttelemaan Poutulle uutta mainonnan konseptia, jossa olisi yksittäisen kampanjan sijaan aineksia pitkäjänteisempään markkinointiviestintään. Mukaan tuli myös Briiffin yhteistyöverkostoon kuuluva liiketoiminta­strategian ja brändistrategian asiantuntijayritys 2nd Opinion Oy.

Alkusyksyn workshop-työskentelyssä kehitettiin Briiffin julkaiseman tiedotteen mukaan kolme konseptivaihtoehtoa. Niistä asiakkaan valinta oli Pieni suuri valinta. Konseptin vahvuudeksi mainittiin tiedotteen mukaan monikäyttöisyys sekä poikkeava lähestymistapa.

Uusi konsepti näkyy mainonnassa, kaupan myyntimateriaaleissa ja sosiaalisessa mediassa alkuvuodesta 2017 alkaen.

"Pieni koetaan sympaattisena, toisaalta pienelläkin yrityksellä voi olla taustallaan suuri tarina ja suuret periaatteet", kuvailee Briiffin luova johtaja Johannes Norrman.