Mediamainonta

M&M 20.6. 14:15 päivitetty 20.6. 14:50

Printtimainonta sakkaa – Ilkka-Yhtymältä negatiivinen tulosvaroitus

Colourbox

Verkkomainonta kasvaa, mutta se ei riitä kompensoimaan printtimainonnan menetyksiä, kertoo yhtiö.

Mediatalo Ilkka-Yhtymä laskee kuluvan vuoden näkymiään.

llkka-Yhtymän johto arvioi nyt konsernin liikevaihdon laskevan "jonkin verran" viime vuoden tasosta.

Konsernin oikaistun oman toiminnan liikevoiton arvioidaan laskevan selvästi viime vuodesta.

Viime osavuosikatsauksessaan Ilkka arvioi konsernin liikevaihdon ja oikaistun oman toiminnan liikevoiton säilyvän vuoden 2016 tasolla.

Ilkan mukaan sanomalehtimedian kasvua ja kannattavuutta rasittavat vaikeudet Suomen mediamainosmarkkinoilla, jossa alkuvuoden neljän ensimmäisen kuukauden aikana lasku oli 2,6 prosenttia.

"Verkkomainonta kokonaisuudessaan kasvaa, mutta se ei riitä kompensoimaan printtimainonnan menetyksiä. Alkuvuonna Ilkka-Yhtymä-konsernin painotoiminta on kehittynyt odotetusti, mutta kustannustoiminnassa ilmoitusmyynti on kehittynyt ennakoitua heikommin", kerrotaan tiedotteessa.

Ilkka  julkistaa tammi-kesäkuun raporttinsa 7. elokuuta.

Osakkuusyhtiö Alma Medialla on merkittävä vaikutus konsernin liikevoittoon ja tulokseen. Ilman omistus Almassa on 27,3 prosenttia.

Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö