Radiokanavat

Ville Perttula 13.1. 13:10 päivitetty 16.1. 09:10

Radio Helsinki luo nahkansa — luvassa brändiremontti ja uudenlaista sisältöä

Kuvakaappaus Radio Helsingin sivuilta.

Tulevaisuudessa Radio Helsinki tekee sisältöä radioon, verkkoon ja G Livelab -klubille. Musiikkipäälliköksi nimettiin räppäri Paperi T. Luvassa on myös uusi logo.

Radio Helsingillä on takanaan hurja vuosi. Se on käynyt kuoleman porteilla ja palasi sieltä vaihdettuaan omistajaa. Nyt edessä on uusi alku.

Tiedotteessa Radio Helsingin sisältöjohtaja ja päätoimittaja Maria Veitola kertoo olevansa mehuissaan kaikesta uudistumisesta.

Loppuvuodesta radiokanava siirtyi Livelaboratorio Oy:n omistukseen, joka taas on Muusikkojen liiton omistuksessa. Uusi omistaja kuittasi kaikki liiketoiminnan mukana tulleet velat.

Image kertoi syyskuussa, että Radio Helsingin entisellä omistajalla Kaupunkitarina Oy:llä oli velkaa 200 000—300 000 euroa vuonna 2015.

Uuden alun myötä kanavan brändi laitetaan uusiksi. Luvassa on uudistettu ulkoasu ja uusi logo. Muodonmuutoksesta vastaa helsinkiläinen graafisen suunnittelun toimisto Tsto. Veitola kertoo, että Radio Helsinki on tehnyt pienempiä projekteja saman toimiston kanssa.

"Ulkoasu on ollut melkein samanlainen Radio Helsingin perustamisvuodesta 2000 lähtien. Sitä on vain hiukan muokattu ja tyylitelty vuosien saatossa. Radio Helsingillä alkaa nyt aivan uusi aika, ja haluamme, että se näkyy myös ulospäin", Veitola vastaa sähköpostin välityksellä Filippiineiltä.

Myös ohjelmisto uudistuu. Radiokanavan musiikkipäälliköksi nimettiin räppäri Paperi T eli Henri Pulkkinen. Veitola kuvailee valintaa fantastiseksi. Tulevaisuudessa Pulkkinen vas­taa ka­na­van mu­sii­kil­li­ses­ta lin­jas­ta.

Radio Helsinki muuttaa Helsingin keskustaan Pienelle Roobertinkadulle G Livelab -klubin yhteyteen. Veitola kertoo, että tämä antaa aivan uusia mahdollisuuksia kanavalle. Radio Helsinki satsaa tulevaisuudessa myös videoiden tekemiseen.

"Radion ohjelmakartta uudistuu ja teemme jatkossa uudenlaisia sisältöjä myös nettisivuillemme ja someen. G Livelabin kautta saamme uuden ulottuvuuden sisällöntuotantoon. Radiolla on nyt oma klubi ja klubilla oma radio. Teemme jatkossa sisältöjä klubille, radioon ja nettiin", Veitola kirjoittaa.

Maria Veitolan titteli lisätty ja velkoja koskeva tieto täsmennytty.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.