Media

M&M 20.4. 16:07

Radio nousi historialliselle paikalle mainosmediana

Colourbox

Kantar TNS:n tänään julkaiseman tiedon mukaan radio nousi ensimmäistä kertaa neljänneksi suurimmaksi mainosmediaksi vuoden 2017 ensimmäisen kvartaalin aikana. Radio jätti samalla jälkeensä aikakauslehdet sekä kaupunki- ja noutolehdet.

Kaupallinen radio jatkaa kolmen ennätysvuoden jälkeen tulosten tahkoamista. Markkinatutkimusyritys Kantar TNS:n tänään julkaiseman tutkimuksen mukaan radiomainonta kasvoi tammi-maaliskuussa 4,4 prosenttia ja sen osuus mediakakun kokonaismyynnistä oli 6,5 prosenttia.

Radio nousi neljänneksi suurimmaksi mainosmediaksi ensimmäisen kvartaalin aikana ohittaen ensimmäistä kertaa aikakauslehdet sekä kaupunki- ja noutolehdet. Mediamainonnan kokonaismäärä laski 4,7 prosenttia.

RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möllerin mukaan radion nousu ei tullut yllätyksenä.

"Tavoittava ja tehokas radio on edelleen mainettaan parempi markkinointiviestinnän väline", Möller kommentoi.

Radiomainontaa myytiin tammi-maaliskuussa 2017 yhteensä 13,9 miljoonalla eurolla. RadioMedia ry:n jäsenasemiltaan keräämistä liikevaihtotiedoista selviää, että radio on yltänyt vuoden 2017 ensimmäisen kvartaalin aikana joka kuukausi kasvuun. Maaliskuussa kasvua oli 3,5 prosenttia. 

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).