Media

Kaisa Saario 18.10.2016 18:03

Radio on aamun kuningas, televisio ottaa illan haltuun - some läsnä koko päivän

Colourbox

Sosiaalinen media keikkuu suomalaisten mediankäytön kolmen kärjessä tasaisesti koko päivän.

Aamuisin suomalaisten mediankäytössä korostuu radion kuuntelu, kun taas illalla ykkönen on televisio, selviää tuoreesta TNS Atlas -selvityksestä, jossa selvitettiin suomalaisten mediankäyttöä ja sen jakautumista päivän mittaan.

Kello kuuden ja yhdeksän välillä suomalaiset suosivat radiota, sanomalehtiä ja sosiaalista mediaa, TNS Gallupin asiakkuusjohtaja Sinikka Laine kertoo. Puolenpäivän ja kello kolmen välillä ykköseksi nousee some, ja toiseksi eniten kuunnellaan radiota sekä vieraillaan sanoma- ja iltapäivälehtien verkkopalveluissa.

Alkuillasta alkaa television ja somen kulta-aika, mutta kuuden ja yhdeksän välillä suosittuja ovat myös sanoma- ja iltapäivälehtien verkkopalvelut ja muu netin käyttö.

TNS:n mukaan ikäryhmissä on eroja. Alle 30-vuotiailla some on mukana aamusta yöhön, mutta aamulla heidän aikaansa kuluu myös radion äärellä. Vastaavasti yli 50-vuotiailla aamulla seurataan eniten painettuja sanomalehtiä ja radiota. Sekä nuorimmilla että vanhimmilla illan ykkösmedia on televisio.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?