Keräykset

M&M 22.11.2016 16:54

Roosa nauha menestyi jälleen - "Erityisesti Michael Monroeta on kiitelty"

Syöpäsäätiön mukaan syöpätutkimukseen ohjattavia Roosa nauha -keräyksen varoja kertyy ennätysmäärä.

Kuva: Jussi Vierimaa

Suomalaista rintasyöpätutkimusta tukeva Roosa nauha -keräys lyö omat ennätyksensa rikki tänä vuonna. Syöpäsäätiön mukaan keräyksen tunnusmerkkiä, eli Roosa nauhaa myytiin lokakuussa lähes 100 000 kappaletta enemmän kuin viime vuonna.

Yhteensä miltei 300 000 nauhan myynnin lisäksi alustavien laskelmien mukaan keräyksellä saavutetaan 1,5 miljoonan euron tavoitesumma. Keräyksen lopullinen tulos tulee julki ensi vuoden alussa. Tuolloin saadaan lopulliset lukemat yhteistyöyritysten Roosa nauha -tuotemyynneistä. Kampanja keräsi viime vuonna yhteensä 1,4 miljoonaa euroa.

"Palaute keräyksestä on ollut hyvin positiivista ja erityisesti Michael Monroeta Roosa nauhan suunnittelijana on kiitelty. Roosa nauhat olivat todella suosittuja ja monesta paikasta ne myytiinkin vauhdilla loppuun", Syöpäsäätiön varainhankintapäällikkö Helena Hulkko sanoo.

Tänä vuonna nauhoja myivät Syöpäjärjestöjen alueellisten jäsenyhdistysten lisäksi Lindexit, S-ryhmän kaupat sekä K-supermarketit ja K-Citymarketit.

"Jokainen, joka on ostanut Roosa nauhan, Roosa nauha -tuotteita tai tehnyt suoran lahjoituksen keräykselle on osaltaan tukemassa sitä, että tulevaisuudessa yhä useampi rintasyöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa. Lisäksi he ovat mahdollistamassa neuvontapalvelujen tarjoamisen syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen", Hulkko kiittää.

Vuosittain järjestettävä Roosa nauha -kampanja on palkittu kahtena peräkkäisenä vuotena markkinoinnin tehoa mittaavassa AdProfit-kilpailussa parhaana yhteiskunnallisena kampanjana.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.