Yrityskaupat

M&M 17.2. 15:25

Ruotsalaisfirma ostaa Candykingin: "Mahdollisuus kehittää brändiä"

Nina Susi
Kuvituskuva.

Cloetta on allekirjoittanut sopimuksen Candyking Holding AB.n ostosta.

Cloetta kertoi Candykingin ostamisesta perjantaina julkaisemassaan tiedotteessa.

"Candykingin osto vahvistaa merkittävästi Cloettan asemaa Tanskassa, Norjassa ja Isossa-Britanniassa. Cloettalla on mahdollisuus kehittää Candyking-brändiä ja tuotevalikoimaa tarjotakseen entistä paremman kuluttaja- ja asiakaskokemuksen. Yrityskaupan myötä meille siirtyy myös Parrots-brändi, mikä vahvistaa asemaamme snacks-kategoriassa", toteaa Cloetta konsernin talousjohtaja Danko Maras.

Candykingillä ei ole omia tuotantolaitoksia, vaan se ostaa tuotteet useilta eri toimittajilta. Candykingin tuotteita myydään tällä hetkellä yli 8000 myymälässä seitsemässä eri maassa. Ruotsi, Iso-Britannia, Norja ja Tanska ovat suurimmat markkina-alueet. Lisäksi yrityksen tuotteita myydään Suomessa, Irlannissa ja Puolassa.

"Suomessa Cloettan irtomakeisia myydään Karkkikatu-brändin alla. Yrityskauppa vahvistaa irtomakeisliiketoimintamme ja antaa meille entistä paremmat edellytykset kehittää irtosnacks-kategoriaa ja Parrots-brändiä", sanoo Cloetta Suomi Oy:n toimitusjohtaja Ville Perho.

Candyking-konsernin palveluksessa on kaikkiaan 370 työntekijää ja sen liikevaihto oli noin 130 m€ (12 kk liikevaihto päättyen vuoden 2016 kolmanteen kvartaaliin).

Yrityskaupan toteutuminen edellyttää Ruotsin kilpailuviranomaisten hyväksyntää ja sen odotetaan tapahtuvan muutaman kuukauden kuluessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yritysviestintä

25.03.2017 13:12

Ovatko kuluttajabrändit muuttumassa aktivisteiksi?

Yhä useampi yritys on osallistunut ajankohtaiseen keskusteluun ja ryhtynyt toteuttamaan yhteiskunnallista markkinointia myös Suomessa. Ei ole yhdentekevää, miten ja millä keinoin yritys ulostulonsa toteuttaa.