Markkinointiyhteistyö

M&M 4.10. 13:06 päivitetty 4.10. 13:39

Säästöpankki valitsi Folkin

Colourbox

Mainostoimisto Folk uudistaa Säästöpankin brändikonseptin ja markkinointiviestinnän linjan. Yhteistyön tulokset alkavat näkyä syksyn aikana.

Säästöpankki  ja mainostoimisto Folk ovat aloittaneet yhteistyön. Folk on jatkossa Säästöpankin ainoa luova toimistokumppani. Säästöpankin markkinointi- ja viestintäjohtaja Laine Spellman kertoo, että yhteistyön tulokset alkavat näkyä vielä syksyn aikana.

Folkin asiakkuusjohtaja Pia Dahlman kertoo toimiston tekevän Säästöpankille kaikkia markkinointiviestinnän osa-alueita. Ensimmäinen Folkin suunnittelema kampanja alkaa marraskuussa ja kattokonsepti lanseerataan myöhemmin loppuvuodesta.

"Laajempi konseptityö/kattokonsepti tarkoittaa sitä, että suunnittelemme brändikonseptin ja markkinointiviestinnän linjan sen mukaisesti, hienosäädämme visuaalista identiteettiä ja luomme kuvakonseptin brändikonseptin pohjalta", kertoo Dahlman.

Marraskuussa Säästöpankki ja Folk lanseeraavat monimediallisen kampanjan, johon sisältyy liikkuvaa kuvaa sekä televisiossa että digikanavissa. Dahlmanin mukaan kampanjaan sisältyy todennäköisesti myös ulkomainontaa. Säästöpankin omat kanavat valjastetaan osaksi kampanjaa. 

Uuden markkinointiviestinnän ohella Folk on saanut tehtäväkseen uudistaa Säästöpankin ilmeen. Folkin luova johtaja Paula Orre kertoo, että uudistuksella tavoitellaan huomiota, muistettavuutta sekä toimintaa.

"Kädenlämpöinen elämän kuvailu ei riitä. Tarvitsemme kulmahammasta, erottautumista ja asennetta", Orre kiteyttää tiedotteessa.

Juttua editoitu 4.10. klo 13.39. Artikkeliin lisätty Folkin asiakkuusjohtaja Pia Dahlmanin kommentit.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö