Viestisovellukset

Tivi 24.1. 21:57 päivitetty 3.3. 15:38

"Sano ei WhatsAppille ja Skypelle" - kilpaileva viestisovellus mainostaa aggressiivsesti

Colourbox

Soma Messenger -sovellus markkinoi itseään salatuilla viesteillä ja käyttäjän yksityisyyden varjelulla.

Viime vuoden kesällä julkaistu Soma Messenger -pikaviestinsovellus kasvaa nopeasti: kuukausi julkaisun jälkeen palvelulla oli jo yli kymmenen miljoonaa käyttäjää.

Nyt palvelu on aloittanut aggressiivisen mainoskampanjan haaliakseen käyttäjiä pahimmilta kilpailijoiltaan, kertoo Cult of Mac.

"Sano ei Skypelle, WhatsAppille ja Viberille. Sano kyllä Somalle", julistaa tällä viikolla San Fransiscossa alkanut mainoskampaja. Suomessa yhtä aggressiivista mainontaa tuskin sallittaisiin.

Soma aikoo mainostaa itseään televisiossa, lehdissä ja tienvarsimainoksissa sekä sissimarkkinoida sovellustaan opiskelijakampuksilla.

Viestinnän yksityisyys on ollut Pariisin terrori-iskujen jälkeen kuuma puheenaihe maailmalla.

Soman toimitusjohtaja Lei Guo tukee ihmisten yksityisyyden puolesta puhuvaa Apple-johtaja Tim Cookia: "Emme voi antaa pienen vähemmistön rajoittaa enemmistön vapauksia." Soma Messenger -viestit ovat vahvasti salattuja ja yksityisyys on olennainen osa palvelun brändiä.

Soma Messengerissä on mahdollista perustaa 500 henkilön ryhmäkeskusteluja sekä soittaa ryhmävideopuheluita neljän henkilön kesken. Sovellus on saatavilla Android- ja iOS-käyttöjärjestelmille.

Lähde: Tivi

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö