Sanoma

Henrik Muukkonen 6.8.2014 08:15 päivitetty 4.2.2016 10:44

Sanoma avaa sisältömarkkinointi-toimiston - vetäjäksi Fazerin Kati Sulin

Karoliina Paavilainen

Fazerin online- ja mediajohtaja Kati Sulinista tulee Sanoman uuden Head Office Finlandin toimitusjohtaja.

Mediakonserni Sanoma perustaa syyskuun alussa Suomeen sisältömarkkinointitoimiston, Head Office Finlandin. Sen toimitusjohtajaksi on valittu Fazerin online- ja mediajohtaja Kati Sulin, 39.

”Tämä on ollut makea maailma, josta en olisi halunnut luopua, mutta tässä kävi klassisesti. Head hunter soitti ja sain tarjouksen, josta en voinut kieltäytyä.”

Sulin siirtyy Sanoman palvelukseen syyskuun aikana.

Sulinin pestin vaihdon taustalla on yrityskauppa, jonka Sanoma teki vuoden 2012 kesällä.

Sanoma Media Belgium osti belgialaisen viestintäyritys Head Officen. Head Office on asiakkuusmarkkinoinnin yritys, joka on erikoistunut suoramarkkinointiin, asiakaslehtiin, brändien aktivoimiseen, sisältömarkkinointiin ja asiakasuskollisuuteen.

Yritys on voittanut useita kansallisia ja kansainvälisiä palkintoja.

Sanoma kertoi tuolloin tiedotteessaan, että Head Officen yrityskauppa tukee Sanoma Median strategiaa kasvaa sisältömarkkinoinnissa.

Nyt Sanoma tuo siis Head Officen Suomeen, ja Kati Sulin alkaa johtaa sen toimintaa. Sulin raportoi toiminnasta Belgiaan Head Officen toimitusjohtajalle Gilles Van Lembergenille.

Sanoma Yritysjulkaisut siirtyy Head Officeen

Head Office toimii omana yrityksenä ja omalla brändillään. Sanoma siirtää uuteen yritykseen aiemmin Magazine Mediaan kuuluneen Sanoma Yritysjulkaisut -yksikön.

”Head Officeen siirtyy Yritysjulkaisujen työntekijät ja vanhat asiakkuudet. Totta kai tarkoituksena on hankkia myös uusia asiakkaita. Aiomme rekrytoida uusia ihmisiä, varsinkin digiosaajia”, Kati Sulin kertoo M&M:lle.

Mitä te käytännössä oikein teette?

”Olemme sisältömarkkinointitoimisto, joka tuottaa asiakkaiden brändeille sisältöä kaikkiin kanaviin. Sisältöä ovat esimerkiksi asiakaslehtien jutut, lojaliteettiohjelmien sähköpostien sisältö, verkkosivujen sisältö, videot, sisäisten uutiskirjeiden sisältö ja vaikka intrassa oleva sisältö”, Sulin sanoo.

”Me emme tee visioita emmekä strategioita emmekä hoida viestintätoimistojen tapaan mediasuhteita. Meidän tehtävämme on sisällön taktinen suunnittelu ja sen operatiivinen toteutus ja seuranta. Jos brändärillä ei ole aikaa jatkuvaan ja laadukkaaseen sisällöntuotantoon, niin sen voi ostaa meiltä palveluna.”

Sanoma ei kerro, minkälaiset taloudelliset tavoitteet sillä on uudelle yritykselle.

Kati Sulin jatkaa Markkinointi&Mainonta lehden kolumnistina.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mitä & Mieltä

28.05.2017 09:10

Kannatatko Makesin perustamista?

Pitäisikö Suomeen perustaa Markkinoinnin kehittämiskeskus eli Makes? Kysyimme alan johtajilta.