Yrityskaupat

Kaisa Saario 12.2. 17:35 päivitetty 3.3. 15:39

Sanoma osti Omakotimessut - "Human touch on edelleen tarpeellinen"

Colourbox

Sanoma laajentaa Rakentaja-digibrändinsä messutoimintaa.

Sanoma Media Finland on ostanut Globex Oy:ltä Omakotimessujen liiketoiminnan.

Vuosittain järjestettävät Omakotimessut tulee osaksi Sanoman Rakentaja.fi-brändiä. Omakotimessujen kanssa Globexilla työskennelleet jäävät Globexille.

Rakentaja.fi on järjestänyt 15 vuoden ajan Rakenna & Remontoi -messuja, jotka keskittyvät konkreettiseen rakentamisvaiheeseen ja korjausrakentamiseen. Näihin kuuluvat esimerkiksi salaojaputkitukset, kattomateriaalit ja eristysvillat.

Omakotimessut täydentävät tätä hyvin keskittymällä itse asumisen vaiheeseen, muun muassa sisustamiseen ja pieneen pintaremonttiin, Sanoma Digitalin Finlandin liiketoimintajohtaja Marja-Leena Tuomola sanoo M&M:lle.

"Aika monet mediayhtiöt miettivät tällä hetkellä sitä, että vaikka on paljon digitaalisia kohtaamisia päivittäin, human touch on edelleen tarpeellinen: ihmiset haluavat hypistellä ja katsoa tavaroita sekä jutella asiantuntijoiden kanssa ihan kasvotusten", Tuomola sanoo.

Omakotimessut-tapahtuma järjestetään tänä vuonna 22. kerran. Tuomolan mukaan on vielä hieman auki, miten uusi omistaja ja Rakentaja-brändi konkreettisesti näkyvät messuilla. Lokakuussa Vantaalla järjestettävät messut mennään todennäköisesti vielä pitkälti vanhalla kaavalla, mutta tarkoitus on myös uudistua.

"Tätä mietitään tällä hetkellä näytteilleasettajien kanssa: mitä toiveita heillä on sen suhteen, mihin suuntaan messuja tulisi kehittää, ja totta kai myös kuluttajilta kysytään, mitä he haluaisivat nähdä", Tuomola sanoo.